خبرگزاری کار ایران

ادعای عجیب خضریان علیه صالحی امیری/ از صدور حکم جلب برای وزیر پیشنهادی میراث تا ماجرای خودکشی یک بازداشتی

ادعای عجیب خضریان علیه صالحی امیری/ از صدور حکم جلب برای وزیر پیشنهادی میراث تا ماجرای خودکشی یک بازداشتی
کد خبر : ۱۵۲۰۲۰۴

نماینده تهران ادعاهای عجیبی علیه گزینه موزارت میراث فرهنگی مطرح کرد و گفت: در همان دولت روحانی در سال ۹۴ وزارت اطلاعات ایشان را از افرادی که در سال ۸۸ با فتنه گران همراهی کرده مثل ظفرقندی می‌داند برای این فرد حکم جلب هم صادر شده که به دلایلی اجرا نشده است چه مصلحتی بالاتر از امنیت کشور باید داشته باشیم؟ دستگاه های امنیتی باید جواب بدهند چرا این حکم اجرا نشده است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خضریان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت:‌ صالحی امیری حتی یک ساعت هم در حوزه میراث فرهنگی سابقه کار ندارد زمانی که صالحی امیری در کمیسیون‌ها می‌آمد و از او سوال می‌پرسیدیم، او پاسخ‌ها را به معاونین فعلی ارجاع می‌داد تا آنها صحبت کنند این یعنی اینکه برنامه تحولی هم در کار نیست.

وی افزود: آقای عارف این سوال برای ما مطرح می‌شود که آیا در همفکران دولت محترم و بدنه کارشناسی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یک نفر هم نبود تا در این وزارتخانه قرار بگیرد؟ جالب است صالحی امیری در آن کارگروهی که انتخاب می کردند در چند تا وزارتخانه نفر اول معرفی شدند الحمدلله ظاهرا در همه حوزه ها هم صاحب سبک و نظر هستند.

این نماینده مجلس گفت: فارغ از هر نگاه سیاسی همه ما می خواهیم دولتی کارآمد و ضد فساد داشته باشیم پس باید آدم هایی انتخاب کرد که هم ضد فساد باشند هم برای جان و آبروی مردم ارزش قائل باشند.

وی یادآور شد: یکی از سوابق صالحی امیری حضور در اداره کل اطلاعات استان خوزستان است در زمان مدیریت او اتفاق ناگواری در این استان رخ داد، لوله گازی منفجر شد و مساله پیگیری شد افرادی هم بازداشت شدند و آنجا تخلفاتی در مجموعه وزارت اطلاعات صورت گرفت که شأن جلسه نیست وارد آن شویم و کار به شکایت و بازرسی دفتر رهبری رسید در آنجا بازرسان اعزام می‌شوند و در نهایت حکم توبیخ مدیرکل اطلاعات استان صادر می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: فردی که بازرس وقت آن پرونده بوده شهادت مکتوب خود را برای ما نوشته و برای ایشان به دلیل آن اتفاقات حکم صادر شده و دستور اعاده حیثیت از بازداشت شدگان هم صادر شده و خبرها حاکی از خودکشی یکی از آن افراد است.

وی با نشان دادن یک برگه آبی رنگ گفت: صالحی امیری فعالیت‌هایی در زمان فتنه سال ۸۸ داشته است. این برگه را همکارانم به شما داده اند که اظهارات من مستند باشد ایشان در آن زمان در اقدامی به همراه چند نفر نامه ای به وزیر اطلاعات وقت نوشته و در آن وضعیت کشور را وضعیت بدی جلوه می دهند  صالحی امیری خیلی جاها گفته من نگفتم تقلب شده اما یک جمله از نامه این است «اگر بنا بوده از اول یک نفر از صندوق رای بیرون بیاید پس چرا مردم را به تمسخر می‌گیرند چرا این همه هزینه به نظام تحمیل می‌کنند؟» او به عنوان کسی که در وزارت اطلاعات این کشور بوده و سابقه امنیتی دارد متاسفانه همچین کاری را انجام داده است.

خضریان مدعی شد: در همان دولت روحانی در سال ۹۴ وزارت اطلاعات ایشان را از افرادی که در سال ۸۸ با فتنه گران همراهی کرده مثل ظفرقندی می‌داند برای این فرد حکم جلب هم صادر شده که به دلایلی اجرا نشده است چه مصلحتی بالاتر از امنیت کشور باید داشته باشیم؟ دستگاه های امنیتی باید جواب بدهند چرا این حکم اجرا نشده است؟ وزارت اطلاعات آن زمان اعلام کرده حتی این فرد را به عنوان کارشناس فرهنگی به تلویزیون دعوت نکنید امروز می خواهیم به این فرد رای بدهیم که صبح تا شب بیاید تلویزیون ؟

وی گفت: سوابقی هم ایشان در حوزه مالی و تشریفاتی دارند که افرادی هم شهادت می دهند در دوره قبل که ایشان به مجلس معرفی شدند از دو کانال به همکاران اعلام کرده بود که «اگر به ما رای ندهید حوادث و سوانح هم پیش می آید حواستان باشد» این عجیب است. این فرد امروز هم نماینده مجلس است و شهادت می‌دهد. همکاران او در دانشگاه هم شهادت می دهند که او در ریخت و پاش ها تشریفاتی به خصوص در کمیته ملی المپیک برای خود ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز