خبرگزاری کار ایران

عباسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

آقای سیمایی، نگرانی ما این است که شما نفر اول وزارت علوم نباشید!

آقای سیمایی، نگرانی ما این است که شما نفر اول وزارت علوم نباشید!
کد خبر : ۱۵۱۹۹۲۸

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت: نگرانی ما این است که شما نفر اول وزارت علوم نباشید و کسانی که امید به گرفتن رای اعتماد از مجلس نداشتند شما را معرفی کردند تا بعدا تصمیم‌سازی و تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا عباسی نماینده البرز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای سیمایی دربرنامه خود مفصل به اسناد بالادستی اشاره کردید در برنامه آقای سیمایی آنقدر به موارد زیادی اشاره شده که هیچ اولویت مشخصی در آن وجود ندارد. وقتی اولویت ها زیاد می شود یعنی هیچ اولویتی ندارید.

وی افزود: چندین مرتبه در برنامه خود به اصلاح اساسنامه ارتقای اعضای هیات علمی اشاره کردید نمی دانم اطلاع دارید از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین خصوص یا خیر منظورتان از رفع هم پوشانی ها و موازی‌کاری‌ها در برنامه‌تان چیست؟ در سازمان تات ۲۵۰۰ عضو هیات علمی داریم برنامه‌ای در این خصوص در آنچه شما ارائه کردید ندیدیم. سهم آموزش‌های مهارتی در انتهای برنامه هفتم باید به ۴۰ درصد برسد که در برنامه آقای سیمایی راهکار رسیدن به این مشاهده نشده است.

نماینده البرز گفت: هیچ برنامه‌ای برای اجرایی‌شدن ماده ۲۳ قانون افزایش بهره‌وری و مهارت دانشجویان بخش کشاورزی که تکلیف وزارت علوم است، مشاهده نشده است. سهم پایان نامه‌های تقاضامحور و نیاز محور قرار است به ۲۰ درصد در برنامه هفتم برسد شما برای رسیدن به این مورد برنامه عملیاتی اشاره نکردید. در حال حاضر ۱۳۰ هزار دانشجوی خارجی داریم که در برنامه هفتم قرار است به ۳۲۰ هزار نفر برسد چطور می‌خواهید به این رقم برسید؟

عباسی افزود: شما به تعداد مجلات  نمایه شده ایران در پایگاه‌های خارجی اشاره کردید که آنها را افزایش می‌دهید، امروز ۱۷۲ مجله نمایشگاهی در سایت اسکوپوس داریم، آیا برنامه‌ای برای ارتقا و کیفیت آنها دارید؟ از سوی دیگر ۱۶ هزار مجله داخلی داریم، برای تبدیل آنها به نمایه شده چه برنامه‌ای دارید؟

وی اظهار کرد: براساس اسناد بالا دستی برای نقشه علمی جامعه کشور مطالباتی داریم مبتنی بر اینکه سهم پژوهشی از درآمد ناخالص به ۴ درصد برسد در حالی که الان کمتر از نیم درصد است، این را چطور محقق می‌کنید، آیا رییس جمهور و معاون اول در این زمینه به شما کمک می‌کنند؟

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم بیان کرد: در دهه ۸۰ یک حرکت علمی بسیار خوبی شروع شد و سرعت علمی کشور را افزایش داد اما متاسفانه در دهه ۹۰ این میزان کاهش یافت. دلیل افت علمی آن سیاسی کاری و حاشیه سازی در دانشگاه‌ها بود که توسط افرادی که اصرار بر سیاسی کاری و سیاسی بازی در دانشگاه داشتند علم و پیشرفت کشور لطمه زد. بنابراین انتظار داریم آنها در پست‌های دانشگاهی به کار گرفته نشوند، همچنین افرادی که تهمت تقلب در انتخابات ۸۸ به نظام زدند و پشیمان هم نیستند صلاحیت حضور در سمت‌های دانشگاهی را ندارند. از سوی دیگر یکی از حاشیه‌سازی‌های دهه ۹۰ در مورد بورسیه اتفاق افتاد که مقام معظم رهبری فرمودند در قضیه بورسیه‌ها به خیلی‌ها ظلم شد. این کار هم خلاف قانون بود و هم خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق، شما در آن زمان عضو شورای بورس بودید، برای رفع این دغدغه‌ها چه کردید.

وی با بیان اینکه آقای سیمایی! شما حتی سابقه ریاست یک گروه آموزشی را هم ندارید، گفت: نتیجه بیش از ۲۰ سال سابقه کار شما، شده ۲۷ مقاله علمی داخلی، انگشت شمار مقاله بین‌المللی و چند کتاب!

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت: افرادی که تهمت تقلب در سال ۸۸ به نظام اسلامی تهمت تقلب زدند و از کارشان پشیمان نیستند، صلاحیت حضور در ریاست دانشگاه‌ها را ندارند؛ مراقب این موضوع باشید!

وی خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که شما نفر اول وزارت علوم نباشید و کسانی که امید به گرفتن رای اعتماد از مجلس نداشتند شما را معرفی کردند تا بعدا تصمیم‌سازی و تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز