خبرگزاری کار ایران

نماینده گلپایگان در موافقت با برنامه‌های وزی پیشنهادی علوم:

سیمایی صراف خبرگی و چیگری لازم را برای حل مشکلات وزارت علوم دارد

سیمایی صراف خبرگی و چیگری لازم را برای حل مشکلات وزارت علوم دارد
کد خبر : ۱۵۱۹۹۲۰

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با بیان اینکه سیمایی خبرگی و چیگری لازم را برای حل مشکلات وزارت علوم دارد، گفت: او با اشراف علمی به مسائل حقوقی و حضور در حوزه تقنین می‌تواند سیاست‌گذاری توانا برای حل مشکلات این حوزه باشد.

سیدمسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم گفت: وزارت علوم در تربیت نیروی متخصص در عرصه‌های گوناگون و چه سهیم بودن در عرصه دانش و فناوری و چه در رخدادهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی نقش به سزایی در این سرزمین دارد. افزون بر این نهاد دانشگاه مظهر بیداری و هوشیاری و همواره در دفاع از استقلال و پیشرفت کشور نقشی پیشران داشته و بسیاری از تهدیدات را تبدیل به فرصت کرده است به گونه‌ای که نمی‌توان تاریخ اجتماعی و سیاسی و فرهنگی یکصد ساله ایران را بدون دیدن نهاد دانشگاه ترسیم کرد و در عین حال دانشگاه همواره در مظان این پرسش قرار گرفته است که روابط و مناسباتش را با حیات اجتماعی یعنی نهادهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و بازار و جهان فناوری و کسب و کار چگونه تنظیم کند و چه خدمتی به جامعه ارائه می‌کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: دانشگاه چگونه به جامعه ملی و محلی خود سود می‌رساند و به عبارتی در هر شهر و شهرستان مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود مراکز آموزش و فرهنگی و دانشگاهی به آنها پاسخ دهد و آیا صرف تربیت نیروی انسانی برای تحقق این اهداف کافی است و یا باید ساز و کارهای لازم برای ایفای نقش فعال‌تر نهاد دانشگاه متصور بود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دانشگاه به عنوان عضوی از اجتماع که منافع و مزایایی از آن دریافت می‌کند رسالت دارد به حل مسائل جامعه بپردازد و با چنین رویکردی تعامل و پیوند بین دانشگاه و صنعت و جامعه معنای واقعی خود را پیدا می‌کند.

خاتمی ادامه داد: ماندگاری مشکلات جامعه ایران به رغم داشتن رشد، تولید مقاله علمی به این دلیل است که دانشگاه نتوانسته تعامل مناسب و بهینه‌ای با جامعه ایجاد کند و برای نافع شدن جامعه از تولیدات علمی تأمل در باب تعامل بین دانشگاه و جامعه امری ضروری است که پیوسته باید سیاست‌گذاران آموزشی آن را در دستور کار خود داشته باشند چرا که در نبود چنین رویکرد و راهبردی مواجه با مشکلاتی در جامعه و فقدان تأثیرگذاری اثربخش و سازنده علم در توسعه ملی خواهیم بود و این مهم آن گونه که شایسته است در نظام آموزشی مورد توجه قرار نگرفته است و خوشبختانه در برنامه‌های آقای سیمایی صراف این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم برنامه‌های خود را با محوریت مسئولیت اجتماعی نظام آموزش عالی ترسیم کرده است و عمده نگاه ایشان فرآیند اثرگذار ساختن دانشگاه  در حیات و مناسبات پیچیده جامعه وجود دارد. دکتر سیمیایی خود تحصیل علوم انسانی داشته و حقوق دان شایسته ای است که به مسائل حقوقی این حوزه اشراف کامل دارد.

وی با بیان اینکه سیمایی خبرگی و چیگری لازم را برای حل مشکلات وزارت علوم دارد، گفت: آقای سیمایی تجربه موفق دبیری هیات دولت دوازدهم و سیزدهم را در کارنامه خود دارد. او با اشراف علمی به مسائل حقوقی و حضور در حوزه تقنین می‌تواند سیاست‌گذاری توانا برای حل مشکلات این حوزه باشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: ایشان دانش آموخته ای توانا در حوزه علوم انسانی است و کارنامه تحصیل او در دانشگاه های طراز اول و حضور در حوزه علمیه و کسب علوم حوزوی در سطح بالای آن موجب می شود که ایشان مسائل و مشکلات حوزه و دانشگاه و نحوه ارتباط این دو کانون را خوب بداند که تجربه کرده است.‌

خاتمی با اشاره به ویژگی‌های شخصی وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای سیمایی صراف با حضور در جنگ تحمیلی و کسب مدال جانبازی اعتقاد به نظام را اثبات نموده و به شهادت همه همکاران ویژگی پاکدستی در ایشان محرز است و داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی و حضور در دولت‌های مختلف برای ایشان یک ظرفیت اثبات شده ایجاد کرده است و امید به آینده و نگاه مثبت در برنامه‌های ایشان به خوبی مشاهده می‌شود و شایستگی علمی ایشان برای سکانداری این حوزه درجه هیأت علمی و عضویت در هیأت علمی و داشتن بیش از ۵۰ اثر، کتاب و سایر موارد از امتیازات ایشان است، همین طور پژوهشگر برتر در سال ۱۳۹۲ و برگزیده دوره هفتم جشنواره فارابی و برگزیده دوره چهارم کتاب سال حوزه بخشی از توان و ظرفیت و سابقه علمی ایشان است و از همکاران می‌خواهم با رأی قاطع به این استاد متعهد شاهد شکوفایی حوزه علم و دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز