خبرگزاری کار ایران

صادق مالواجرد در دفاع از برنامه‌های خود:

ایجاد یک معاونت یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی لازم است

ایجاد یک معاونت یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی لازم است
کد خبر : ۱۵۱۹۷۷۰

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: ایجاد یک معاونت یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد)در دفاع از برنامه پیشنهادی خود برای وزارت راه و شهرسازی گفت:بنا بر تنوع و گستردگی نوع خدمات وزارت مطبوع چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن بر این باورم که ایجاد معاونتی یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژه‌های حمل و نقل و خواهد بود از مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی گرفته تا تعامل ویژه با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم موضوع ترانزیت مهم بوده که در اولویت اول ضروری است با کشورهای همسایه سپس با کشورهای خاور دور، اروپا و آفریقا با کمک دستگاه دیپلماسی کشور ارتباط لازم شکل گیرد.

وی افزود: در این راستا وفق ماده ۵۷ تشکیل ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس جمهور محترم و دبیری وزارت راه و شهرسازی بسیار اثربخش خواهد بود.

صادق گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی تکمیل باقیمانده مساکن مهر و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن مطابق تکالیف تعیین شده در قانون برنامه هفتم است.

وی تصریح کرد: تامین زمین مناسب جهت واگذاری به اقشار کم درآمد، محرومین، زوج‌های جوان و ایثارگران، روستاییان، کارگران با استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون از طریق الحاق اراضی، ظرفیت شهرهای جدید، شهرک‌های مسکونی و اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی با تاکید ویژه بر سیاست‌های افزایش جمعیت بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و الگوی ایرانی اسلامی در دستور کار خواهد بود.

 صادق گفت: در خصوص آمار و ارقام‌هایی که مربوط به الحاق اراضی که یکی از شقوق تامین اراضی برای قانون جهش تولید و برنامه هفتم است باید بگویم در بازه زمانی مسئولیت این جانب به گواه مصوبات شورای عالی که در روزنامه رسمی کشور ثبت و ضبط می‌شود و تک این مصوبات قابل بررسی و رصد است بیش از ۳۰ هزار هکتار الحاق به محدوده وفق قانون جهش تولید در جای جای این سرزمین انجام گرفته است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یادآور شد: امروزه بخش عمده‌ای از اراضی تخصیص یافته به متقاضیان کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگرفته از این الحاقات است.

وی افزود: وجب به وجب این اراضی الحاق شده در کمیته‌های فنی و تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته که مشکلات بعدی را از نظر زیرساخت نداشته باشند.

 

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز