خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده در دفاع از برنامه‌های خود برای وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح:

منطقه به دنبال نظمی نوین از سوی قدرت‌های نوظهوری همچون ایران است

منطقه به دنبال نظمی نوین از سوی قدرت‌های نوظهوری همچون ایران است
کد خبر : ۱۵۱۹۶۹۵

وزیر پیشنهادی دفاه و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: منطقه نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است و به دنبال نظمی نوین از سوی قدرت‌های نوظهوری همچون ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر عزیز نصیرزاده در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد) در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود برای وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح گفت: از حسن اعتماد آقای پزشکیان تشکر می‌کنم. نظرات همه برداران و خواهران برای من ارزشمند است. در حال حاضر شرایط منطقه و جهان در حوزه های مختلف قدرت به ویژه در حوزه امنیت و دفاع به گونه‌ای است که تغییرات به سرعت صورت می‌پذیرد.

وزیر پیشنهادی دفاع ادامه داد: فناوری‌های نوین و غافلگیر کننده در حال بروز و ظهور معادلات نظم و امنیت منطقه پویا است. منطقه نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است و به دنبال نظمی نوین از سوی قدرت‌های نوظهوری همچون ایران است. در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی در ابعاد مختلف بر جبهه مقاومت و جمهور اسلامی ایران افزایش یافته است .

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات و فناوری‌های دفاعی و امنیتی علیه کشور ما با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است. 

نصیرزاده بیان کرد: پس از عملیات غرور انگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی و تضعیف رژیم منحوس صهیونیستی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه معادلات نظم و امنیت منطقه ای پیچیده و پر تلاطم است، ادامه داد: منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است. در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی و اذناب منطقه ای در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

نصیرزاده تصریح کرد: تحریم های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات و فناوری های دفاعی و امنیتی علیه کشور ما با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است. پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی تضعیف شده رژیم منحوس صهیونیستی توسط آمریکا آغاز شده و این رژیم پس از عملیات طوفان الاقصی بیش از گذشته ماهیت نامشروع، تنش زا و غیرانسانی و بی مسئولیتی خود در مقابل همه قواعد بین المللی را با کمک آمریکا به نمایش گذاشته است و با ارتکاب انواع جنایت های جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه و ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز عبور کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مجموعه این شرایط محیطی جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار داده است، در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و محترمانه ای را در محیط بین الملل به ویژه منطقه غرب آسیا کسب کند و بنیان های جبهه مقاومت را فراتر از مرزهای خود مستحکم سازد. نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در بین الملل و جوامع مستضعف و مستقل که تشکیل دهنده بخش اعظم جامعه جهانی است روند افزایشی یافته است.

نصیرزاده با بیان اینکه عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به ۲ دهه گذشته تغییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرا منطقه پیش روی کشور قرار داده است، اضافه کرد: همانگونه که دشمن تلاش می کند تا ائتلاف ها و همکاری های متعدد را علیه کشور ما سامان دهد جمهوری اسلامی ایران نیز در محیط پویای پیش رو به ایجاد شبکه قدرتمند پرداخته و قابلیت های انسانی و فناورانه خود را در راستای گسترش و تقویت جبهه مقاومت در بعد وسیع تر در جبهه انقلاب اسلامی و بلکه جبهه انقلابی استکبارستیزی سازمان دهی نماید.

وی ادامه داد: کسب قابلیت های راهبردی، روزآمد سازی تجهیزات و زیرساخت ها و افزایش آمادگی نیروهای مسلح و جبهه مقاومت نیازمند ابتکارعمل، نوآوری و تحولات متعددی در پشتیبانی دفاعی است، در این راستا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وضعیت وزارت دفاع در قالب محیط داخلی و بیرونی از الزامات تنظیم برنامه ۴ ساله این وزارتخانه با رویکرد تحول آفرینی و پیشرفت همه جانبه در حوزه های دفاعی، نظامی و امنیتی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برنامه ما تابعی از شکل بندی امنیت منطقه ای و نیازهای ایفای نقش ایران در سیاست جهانی است که به فضل خداوند متعال و تحت هدایت های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا، حمایت های مجلس محترم و همراهی و همکاری سایر دستگاه های کشور به بار می نشیند. بی شک کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار و صیانت از حاکمیت ملی حداکثرسازی تولید قدرت است و بر اساس مهم ترین ماموریت ما این موضوع در ۲ نکته سخت و نرم متمرکز است که با به کارگیری مولفه های سخت افزاری، مغزافزاری و نرم افزاری محقق می شود.

وی با بیان اینکه هدف ما بازدارندگی فعال است، بیان کرد: اگر ما این بازدارندگی فعال را نداشتیم قطعا دشمن به کشور ما حمله کرده بود، بازدارندگی و قدرت است که مانع جسارت دشمن شده است. با توجه به سرعت زیاد تغییرات در محیط های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح تهدیدات این وزارتخانه بنا دارد طی ۴ سال آینده تمامی فعالیت های خود را در اولویت اول با تکیه بر توانمندی های داخلی انجام دهد. توانمندی های داخلی یعنی جوانان، نخبگان دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و شرکت های خصوصی نقطه امید ما هستند و اولویت ما بهره گیری از آن ها است.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایجاد همکاری با کشورهای منطقه، تقویت دیپلماسی دفاعی چندگانه، کنشگری چندجانبه، ارائه خدمات فرصت‌ساز، جلب رضایت کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی، بهبود وضعیت معیشت کارکنان هرچند به این نکته نیز توجه کنید اگر این گروه حقوقی دریافت نکنند در مکتب شهید سلیمانی دفاع از ملت را در اولویت خود قرار می‌دهند، تسریع در مولدسازی اراضی در تأمین معیشت کارکنان، شفافیت کامل، عدم تعارض با بخش خصوصی، برنامه آمایش سرزمینی و توسعه متوازن قابلیت‌ها با ایجاد صنایع نوین، ارتقاء کرامت آمیز معیشت نیروهای مسلح به کمک دولت و مجلس از دیگر برنامه‌های اینجانب در حوزه دفاعی است.

نصیرزاده با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص ارجحیت نهادن بر منزلت نیروهای مسلح یادآور شد: ارتقاء منزلت سطح دینی نیروهای انسانی ولایتمدار و از طرفی صیانت از امنیت سازمان با همکاری سازمان های دیگر بخشی از برنامه‌های اینجانب است که در طول ۴ سال آینده امکان دستیابی به آن فراهم است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده به اقتضای شغلم بر فراز بلندای آسمان بیش از سه هزار ساعت پرواز برای حفاظت از مراکز حساس انجام دادم، از دماوند تا سهند و سبلان، از زاگرس تا خلیج همیشه فارس، تنگه راهبردی هرمز، چابهار و تفتان تا کویر پرستاره، از خراسان میزبان امام رئوف تا دریای مازندران، همیشه با افتخار به این سرزمین چشم دوختم و تا پای جان برای سرافرازی ایستاده‌ام. هرگز در حین پرواز بر فراز آسمان به این فکر نکردم  چه کسی با چه قومیتی و چه مذهبی و هویت سیاسی زندگی می کند بلکه به رسالت و وظیفه خود که همانا دفاغ از تمامیت ارضی و کیان و ناموس کل ملت ایران است، فکر کردم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: حال این سرباز کمترین به شما نمایندگان اطمینان می دهم که هر تصمیم شما اتخاذ کنید درست و حتما نفع ملی در آن مستتر است بنابراین اگر صلاح دانستید در سنگر وزارت دفاع به وظیفه خود ادامه می دهم و اگر صلاح ندانید در سنگر دیگر تا شهادت ادامه می دهم.

نصیرزاده در پاسخ به سلیمانی نماینده بافت گفت: ما ملت قهرمان ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادیم امنیت ما مهمترین موضوع است، در امنیت ما خط قرمز وجود دارد، اگر بخواهند از خط قرمزمان عبور کنند آنها را نمی بخشیم، اما در این  مسیر عقلانیت حاکم است، حتما این کار انجام می‌شود، نگران نباشید.

وی افزود: همچنین در بخش دفاعی و امنیتی با دشمن مدارا نمی کنیم و به شما قول می‌دهم همان طور که شما دستور دادید عمل می‌کنیم، شعار صنایع دفاع «در زمان صلح سلاح باید ساخت وگرنه سیل چو بگرفت، سد نشاید بست».

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز