خبرگزاری کار ایران

صباغیان در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری:

سازمان تعزیرات نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند

سازمان تعزیرات نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند
کد خبر : ۱۵۱۹۵۵۳

نماینده مهریز در مجلس با اشاره به عملکرد سازمان تعزیرات بیان کرد: سازمان تعزیرات متأسفانه نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: رحیمی سوابق زیادی داشته و این سوابق در دادگستری، قوه قضائیه و دیوان محاسبات مشخص و روشن است، همچنین کمیسیون مربوطه نیز با برنامه‌های وی موافقت کرده است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری ادامه داد: با این حال ما انتظاراتی از وزیر دادگستری داریم که باید برطرف شود، مهمترین رسالت وزارت دادگستری ایجاد رابطه بین قوه قضائیه و قوه مقننه است لذا نظارت مجلس بر قوه قضائیه از طریق این وزارتخانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به رسیدگی به امور قضایی مردم افزود: متأسفانه این نقش به درستی اجرایی نشده است و خیلی اوقات حق مردم در دادگاه‌ها ضایع می‌شود و متأسفانه نمایندگان هم  نمی‌توانند کاری انجام دهند.

صباغیان بافقی با اشاره به عدم نتایج اقدامات نظارتی مجلس در قالب تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ بیان کرد: متأسفانه ما آماری در رابطه با به نتیجه رسیدن این تحقیق و تفحصات در دست نداریم لذا ضرورت دارد آماری در این بخش ارائه شود تا بدانیم چه مواردی مورد رسیدگی قرار گرفته و چه نتایجی حاصل شده است چرا که نمایندگان ماه‌ها موضوعات نظارتی را در قالب تحقیق و تفحصات پیگیری می‌کنند اما نهایتاً هیچ تأثیری در امور مشاهده نمی‌شود و انتظار داریم این موارد در قالب برنامه‌های وزیر مربوطه اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به عملکرد سازمان تعزیرات بیان کرد: سازمان تعزیرات متأسفانه نتوانسته انتظارات مردم را برآورده کند.

وی با اشاره به عدم نظارت مناسب سازمان تعزیرات بر بازار افزود: اگر به بازار بروید مشاهده می‌کنید که هیچ‌کس از نظارت بر قیمت کالاها راضی نیست، متأسفانه یک کالا در یک خیابان به چند قیمت فروخته می‌شود. این مسئله از جمله ضعف‌هایی است که باید اصلاح شود.

صباغیان بافقی در پایان گفت: همچنین ضرورت دارد تا لوایحی برای برخی ایرادات قانونی از سوی دستگاه قضا و وزارت دادگستری به مجلس ارائه شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز