خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر پیشنهادی دادگستری:

چرا باید گوشت کیلویی۸۰۰ هزار تومان باشد؟/ ۶ ماه است در کوچه و پس کوچه‌های شهر دنبال داروی مادرم می‌گردم

چرا باید گوشت کیلویی۸۰۰ هزار تومان باشد؟/ ۶ ماه است در کوچه و پس کوچه‌های شهر دنبال داروی مادرم می‌گردم
کد خبر : ۱۵۱۹۵۱۳

یک مخالفت وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: پرسید امروز دارو چند است؟ به عنوان کسی که ۶ ماه است در کوچه و پس کوچه ها شهر دنبال داروی مادرم می‌گردم از نردیک درد مردم را دیدم.

به گزارش ایلنا، سلمان اسحاقی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آقای رحیمی اگر من امروز درد مردم را نداشتم مخالفت خود را بیان نمی‌کردم. امروز آنچه که از سوی وزارت دادگستری بر مردم تحمیل می‌شود سازمان تعزیرات شماست. سازمان تعزیرات یکی از متولیان کنترل بازار در کیفیت و کمیت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: درد ما تحریم نیست، تحریم یک ابزار خباثت دشمن است، یک سلاح جنگی در دست دشمن است که مردم را می‌کشد، درد ما سو مدیریت‌ها و بی توجهی‌ها است که ما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌کند. در دستور کار سازمان تعزیرات تامین کالا و قیمت گذاری وجود دارد. نمایندگان محترم نسبت به سازمان تعزیرات خیلی باید دقت کنند و نسبت به موضوعات آن پیگیری کنند. 

وی ادامه داد: گاهی اوقات می‌گویم در موضوعات سازمان تعزیرات باید گران فروشی، احتکار و قاچاق باید پیگیری شود. حتی گریزی بزنم می‌گویند چرا در ایام فیلم مختار را پخش می‌کنند؟ فیلم مختار را برای مسئولان پخش می‌کنند، در جایی از فیلم مختار به کسانی که احتکار می کنند می گوید به خدا قسم اقرار نمی کردید که خطای تان سهوی بوده و از سر سودجویی به مردم جفا کرده‌اید برای شما همان حکمی را صادر می‌کردیم که برای شمر و حرمله و خولی صادر کردم.

اسحاقی ادامه داد: متاسفانه بازار ما هر گونه قیمت گذاری را انجام می دهد. من خواهشی دارم آن‌های که متولی امر معیشت مردم در کابینه هستند قیمت ۵۰ قلم کالای اساسی مردم چند است؟ دام سبک و سنگین چند است؟ برنج کیلویی چند است؟ چرا باید گوشت کیلویی ۸۰۰ هزار تومان باشد؟

وی گفت: بپرسید امروز دارو چند است؟ به عنوان کسی که ۶ ماه است در کوچه و پس کوچه ها شهر دنبال داروی مادرم می‌گردم از نردیک درد مردم را دیدم. آقای فلاحت کار از بیماری SAM فوت کرد، پرسیدم چرا از دارو استفاده نمی‌کرد، گفتند وزارت بهداشت ۳ یا ۴ دز بیشتر نمی‌دهد بقیه یا قاچاق می شود یا احتکار می‌شود. این عزیزی که دو هفته پیش فوت کرد، می گفت می دانید وقتی این دارو مصرف می‌شود خانواده بیمار از چه خوشحال می‌شود از این که بچه توانایی برداشتن قاشق را دارد. ارز ۴هزار ۲۰۰ برداشته شد و سازمان تعزیرات اجازه داد قیمت هر چیزی بالا برود.

این نماینده مجلس یادآور شد: الان خدایی ناکرده اگر دولت چهاردهم قیمت بنزین را بخواهد بالا ببرد سازمان تعزیرات چه می‌خواهد کند؟ به خدا قسم اگر بنزین را گران کنند و اتحاد و انسجام بین متولیان نباشد پفکی که دست یک بچه است گران خواهد شد. درد ما درد این هاست. اگر ما انتقادی می‌کنیم این است که فکری به حال سازمان تعزیرات کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز