خبرگزاری کار ایران

ذاکر در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

دولت وفاق ملی به معنای عبور از خط قرمز و دخالت یک نماینده در نحوه ترکیب کابینه نیست

دولت وفاق ملی به معنای عبور از خط قرمز و دخالت یک نماینده در نحوه ترکیب کابینه نیست
کد خبر : ۱۵۱۹۴۰۵

نماینده مخالف وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت وفاق ملی به معنای عبور از خط قرمز و دخالت یک نماینده در نحوه ترکیب کابینه نیست، وفاق ملی یعنی تاثیر همه در خدمت مردم.

به گزارش ایلنا، سید سلمان ذاکر، مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: با خط مشی کلی و اصولی دولت وفاق ملی آقای پزشکیان موافق و از آن حمایت می کنم. دولت وفاق ملی یعنی شنیدن صدای بی صدایان، جمع شدن مدیران از تمام جناح ها و کارشناسان خبره برای خدمت به مردم، دولت وفاق ملی یعنی مردم در کنار حاکمیت قرار گرفتن، دولت وفاق ملی یعنی چتری تشکیل دهیم که اصل قانون اساسی را از رفع تبعیض ها تا ایجاد شرایط عادلانه برای همه به صورت یکسان فراهم کنیم، دولت وفاق ملی یعنی تحکیم توسعه توسط مردم .دولت وفاق ملی به معنای عبور از خط قرمز و دخالت یک نماینده در نحوه ترکیب کابینه نیست، وفاق ملی یعنی تاثیر همه در خدمت مردم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانگونه که رهبر انقلاب اشاره کردند قبل از تشکیل دولت چهاردهم نباید از موقعیت خود بهره بگیریم و از دولت وفاق ملی سهم خواهی داشته باشیم و شروع به تخریب کنیم و بگوییم شما در خدمت مردم هستید، ما باید پیشگیری کنیم از تخریب ها، دشمنان امروز مهمانان ما را در خانه مان به شهادت رساندند. ما برای اتحاد باید هزینه دو برابری کنیم. ما اجازه نمی دهیم انقلاب و وفاق ملی را قبل از اینکه شروع به کار کند تخریب کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تقدیر از حضور نوری در کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: شما مسئولیتی را پذیرفته اید، برنامه های شما را به صورت فشرده مطالعه کرده ام، شما فرزند این مجلس هستید، با درد کشاورزان آشنا هستید اما حقوق آن ها را دیده اید. از استانی آمده ام که حدود ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند، شما از اصلاح نظام آزاد و بهبود بهره وری نام برده اید اما نگفته اید کشاورز چگونه می تواند به بهره وری برسد. آیا بازار تهاتر محور برای شما ممکن خواهد بود؟ با فروش موز و آناناس قرار است کود و سم وارد کنید، این موضوعات در برنامه شما مطرح شده است.

وی ادامه داد: آیا حذف ارز نیمایی در برنامه های شما دیده شده است؟ روش های بهره وری چیست آقای نوری. امروز کشاورزان تلاش می کنند اما در پایان سودی مناسب به دست نمی آورند. این مسائل موضوعاتی هستند که باید شنیده شوند. کاهش مصرف آب چگونه ممکن است، چگونه مشکل چاه کشاورزان را حل می کنید؟، نداشتن پروانه برای چاه هایشان دغدغه اصلی آن ها است. ضعف حاکمیت باعث می شود این مشکلات دیده شود. چه روشی برای کاهش مصرف آب عنوان کرده اید؟ آیا با قطره چکانی این موضوع را در برنامه های خود مطرح می کنید؟، آیا با قطع کردن آب کشاورزان می خواهید موضوع کمبود آب را حل کنید؟

ذاکر در ادامه تاکید کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی با تجمیع اراضی خرد و بسیار خرد ممکن است؟ ۴۰ میلیون هکتار و چند میلیون هکتار کاشت داریم، شما می خواهید چگونه در این شرایط به داد کشاورزان برسید؟ چه برنامه ای برای بهبود وضعیت آن ها خواهید داشت؟ آیا با تخریب دیوارها قرار است این مشکلات را حل کنید؟ امروز کشاورزان در شرایط نامناسبی قرار دارند. شنیده ها حاکی از این است که شما تجربه ای در راستای کشاورزی دارید، آیا توضیح می دهید چه برنامه ای برای آن ها دارید تا مشکلی در جهت حل مشکلات کشاورزان باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز