خبرگزاری کار ایران

عباس‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

ظفرقندی بیش از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، بیانیه‌هایی در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات می‌نویسد

ظفرقندی بیش از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، بیانیه‌هایی در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات می‌نویسد
کد خبر : ۱۵۱۹۲۳۷

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: گذشته سیاسی آقای ظفرقندی را وقتی بررسی می‌کنیم، می‌فهمیم او بیشتر از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، قلم به دست بیانیه‌هایی در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات می‌نویسد. او در جهت تجزیه کشور و براندازی نظام گام برداشته است.

به گزارش ایلنا، روح الله عباس‌پور نماینده مخالف وزیر پیشنهادیِ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  بنده روز گذشته همین جا در موافقت با کلیات وزرای پیشنهادی رئیس جمهور صحبت کردم اما این به آن معنا نیست که اگر در برخی موارد مسئله‌ای باشد بخواهیم از آن چشم‌پوشی کنیم. مدت مدیدی است که ما با چالش‌های اساسی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مواجه‌ایم تا جایی که اقدامات گذشته در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی در کشور مصائب امنیتی امروز را ایجاد کرده است.

عباس‌پور افزود: از ۲۸۲ نماینده حاضر سوال می‌کنم کدام یک از شما در حوزه‌های انتخابیه خود در بحث مسائل بهداشتی، درمانی، پزشک عمومی، متخصص، پرستاران و موارد دیگر مشکل ندارید؟ با توجه به اینکه مجلس یازدهم طرح دو فوریتی برای افزایش پذیرش بخش پزشکی را مصوب کرده است آقای دکتر ظفرقندی باید پاسخ بدهند چرا با افزایش پذیرش در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کرده‌اند.

نماینده بویین زهرا گفت: آقای پزشکیان دیروز، پشت همین تریبون اعلام کردند که من کسی هستم که تمام فعالیت پزشکی‌ام، در حوزه درمان دولتی بوده است و در بیمارستان خصوصی فعالیتی نکرده‌ام و تعارض منافع را برای خودم ایجاد نکردم، اما اقای ظفرقندی، شما رئیس دانشگاه علوم پزشکی هستی، فعالیت‌های درمانی در بخش خصوصی را هم پیگیری کردی.

وی با بیان اینکه جهت گیری‌های آقای ظفرقندی با آقای پزشکیان در حوزه بهداشت و درمان همخوانی ندارد، گفت: آقای ظفرقندی وقتی شما رئیس سازمان نظام پزشکی بوده‌اید افزایش تعرفه‌های درمانی را در بخش خصوصی مصوب کردید و آیا فکر نمی‌کنید مخالفت با محرومیت‌زدایی است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادیِ بهداشت خطاب به ظفرقندی گفت: باعث شدید پزشکان  از بخش دولتی به بخش خصوصی بروند و بیمارستان‌ها دچار چالش اساسی می‌شوند و با جهت‌گیری دولت آقای پزشکیان همخوانی دارد یا خیر. با افزایش هزینه‌های درمانی، محرومان جامعه می‌توانند نسبت به سلامت و درمان خود بیاندیشند؟ همین افزایش تعرفه باعث هجرت پزشکان از بخش دولتی به بخش خصوصی می‌شود.

وی تاکید کرد: گذشته سیاسی آقای ظفرقندی را وقتی بررسی می‌کنیم، می‌فهمیم او بیشتر از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، قلم به دست بیانیه‌هایی در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات می‌نویسد. او در جهت تجزیه کشور و براندازی نظام گام برداشته است.

عباسپور یادآور شد: سال گذشته جامعه اسلامی پزشکان که آقای ظفرقندی دبیرکل آن است نسبت به جنبش سال ۱۴۰۱ بیانیه‌ای صادر کرده و آن را به عنوان جنبش پاک در جهت عدالت‌خواهی تعریف می‌کند، در حالی که یک اقدام ضد ارزشی است که دشمن همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را برای تجزیه کشور و براندازی این نظام مقدس اسلامی به کار گرفته است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تأکید بر اینکه با کلیت برنامه‌های رئیس دولت چهاردهم موافقم، اعلام کرد: با تصدی آقای ظفرقندی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفم. باید گذشته را مرور کنیم و ببینیم آیا امکان دارد امروز این جایگاه عظیم حکمرانی را به وی واگذار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز