خبرگزاری کار ایران

احمدی سنگر در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه:

آقای عراقچی، چرا به جای اقتصاد مقاومتی به دیپلماسی لبخند ایمان داشتید؟

آقای عراقچی، چرا به جای اقتصاد مقاومتی به دیپلماسی لبخند ایمان داشتید؟
کد خبر : ۱۵۱۹۰۶۲

نماینده رشت و خمام گفت: آقای عراقچی شما در قلب راکتور اراک بتن ریختید، چرا به اقتصاد مقاومتی و صحبت‌های رهبری ایمان نداشتید؟ چرا به دیپلماسی لبخند ایمان داشتید؟

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محمدرضا احمدی سنگر در جلسه علنی امروز( ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های سید عباس عراقچی وزیر  پیشنهادی امور خارجه گفت: وزیر امورخارجه باید سوابق خوبی داشته باشد. آقای عراقچی وقتی سرپرست تیم مذاکره کننده بودند وظایف خودشان را خوب انجام ندادند. آقای عراقچی چرا زمانی که آمریکا از برجام خارج شد نوشتید اگر ایران خارج شود علیه ما اجماع خواهد شد؟

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن زمان رئیس جمهور وقت معتقد بود وزیر خارجه زبان سیاست بلد بود اما دیگران بلد نبودند، ایشان مذاکره بلد بود و دیگران بلد نبودند، یادآور شد: اکنون نتیجه این همه بلد بودن ها چه شده است؟ خروج آمریکا از برجام و باقی ماندن ایران بر تعهدات خود؛ تا زمانی که بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در مجلس یازدهم، بهانه های بسیاری از سوی شما شاهد بودیم که این قانون را اجرا نکنید.

وی ادامه داد: قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم را شما و وزیر امورخارجه‌تان اجرایی نکردید و ما کلی پیگیری کردیم تا اجرا شود‌‌. آقای عراقچی برجام خوب خوانده نشد. دقت لازم را در متن برجام انجام ندادید و احساسی تصمیم گرفتید.

احمدی گفت: شما در قلب راکتور اراک بتن ریختید، رهبری در حرم مطهر رضوی به این‌ نکته اشاره کردند که آقای ظریف گفتند نتوانستیم در برخی از موارد خط قرمز را رعایت کنیم، چرا به اقتصاد مقاومتی و صحبت‌های رهبری ایمان نداشتید؟ چرا به دیپلماسی لبخند ایمان داشتید؟

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با بیان اینکه نقض برجام و توقف فعالیت های آن در صورت وضع هرگونه تحریم از دومین شروطی بود که گذاشته شد و افزود: شما بتون در قلب راکتور اراک ریختید که رهبری نیز در حرم مطهر رضوی در سال 95 به این موضوع اشاره کردند که آقای ظریف اعتراف کرد در برخی موارد نتوانسته است خطوط قرمز را رعایت کند. شما گفتید زیرساخت تمام تحریم ها برچیده و تمام بانک ها به سوئیفت متصل شد اما نتیجه این بود که آقای سیف رئیس وقت بانک مرکزی گفت دستاورد برجام تقریبا «هیچ» است و آقای طیب نیا وزیر وقت اقتصاد که از تیم خودتان بود اعلام کرد بانک های خارجی با کشورمان همکاری نمی کنند.

وی یادآور شد: شما تأکید کردید برجام به گونه ای نوشته شده که اگر ترامپ از این موافقتنامه خارج شود امکان ناکارآمدسازی آن وجود نداشته باشد اما دیدیم که چگونه آن را پاره کرد و شما سکوت کردید. از این رو برجام یک خسارت برای کشور بود. رهبری فرمودند دشمن با اصل جمهوری اسلامی مخالف است از این رو اجازه نمی دهد ما پیشرفت کنیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر بی اعتمادی به غرب و عدم خوش بینی به آنها تأکید کرده اند، اظهار داشت: کارنامه شما در زمان مذاکره مثبت ارزیابی نمی شود و مشکلات داخلی را به خارج از کشور گره زدید. ما تصور می کنیم شما سیاست های گذشته را ادامه دهید لذا هیچگاه به ادامه روند دیپلماسی لبخند و التماس رأی نمی دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز