خبرگزاری کار ایران

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است

افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات  است
کد خبر : ۱۵۱۸۸۵۰

یک نماینده مجلس گفت: اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

به گزارش ایلنا، داوود فاطمی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز رقابت بر سر توسعه هوش مصنوعی است، تحول در حوزره‌های مربوط به وزارت ارتباطات ساده نیست و این تحول شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در دهه شصت زندگی نمی‌کنیم بلکه در دهکده جهانی شبکه اطلاعات زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما وزیری می‌خواهیم که مسائل روز را به خوبی بفهمد و بتوانند تیمی از برترین نخبگان را در این عرصه دور هم جمع کند، ادامه داد: او قطعا کسی نیست جز دکتر ستار هاشمی.

فاطمی تاکید کزد: باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و بروی این تمرکز کنیم که وزارت ارتباطات امنیت اطلاعات ما را تضمین و برای پیچیده‌ترین حوزه‌های فناورانه سیاستگذاری کند، ستار هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی و حاکمیتی و خصوصی را به هم پیوند دهد و ارتباط را با دانشگاه و بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیماتی سخت گرفت و ستار هاشمی مرد میدان‌های سخت و پیچیده است و می‌تواند در زمان مناسب تصمیمات حیاتی بگیرد، تصریح کرد: در زمانه‌ای که غرب و شرق بر روی آخرین فناوری‌های اطلاعاتی در حال نبرد هستند و نبردهای میدانی جای خود را به نبردهای سایبری داده و شرکت‌های دانش بنیان در حال سبقت گرفتن از هم هستند، نمی‌توانیم مثل گذشته فکر کنیم.

به گفته وی نباید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار معجزه داشت چون چالش‌های اساسی پیش پایش خواهد بود ولی اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت است و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز