خبرگزاری کار ایران

عباس پور در موافقت با کلیات کابینه دولت چهاردهم:

کابینه دولت پزشکیان بدون جهت گیری سیاسی معرفی شده است

کابینه دولت پزشکیان بدون جهت گیری سیاسی معرفی شده است
کد خبر : ۱۵۱۸۸۱۲

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت پزشکیان اولین دولتی است که کابینه آن بدون جهت گیری سیاسی معرفی شده است، تاکید کرد که حذف نیروهای غیر همسو در دولت به وفاق ملی آسیب می رساند.

به گزارش ایلنا، روح الله عباس پور در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند تا از دکتر پزشکیان به دلیل صداقت و انقلابی بودن مخصوصا به دلیل نطق اخیرشان دفاع کنند، یادم نمی رود در روز تحلیف وقتی وی صحبت کرد و وقتی به حمایت از جبهه مقاومت و غزه رسید شهید هنیه با ذوق و شوق جهت تشویق برای دکتر دست می زد و وقتی برنامه تمام شد اشاره کرد دکتر را نگه دارید سپس وی را بغل کرده و از وی تقدیر کرد و بنده هم به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس از جهت گیری های انقلابی جناب آقای دکتر پزشکیان بسیار سپاسگزارم.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بزرگترین حوادثی که در این کشور رخ داده است اگر به موفقیت و پیروزی رسیده است در گرو وحدت، انسجام و همدلی بوده است. کما اینکه بزرگترین حادثه تاریخی ما شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی با وفاق و همدلی و با محوریت حضرت امام خمینی (ره) و اگر در دفاع مقدس در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رسیدیم به برکت وفاق، همدلی و هم افزایی بود.

وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال دولت آقای دکتر پزشکیان اولین دولتی است که جریانی و با جهت گیری سیاسی اعضای کابینه را معرفی نکرد و به عنوان وفاق ملی از همه جریان های فکری استفاده کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: زمانی وفاق ملی مدنظر دکتر پزشکیان بود که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید فرمودند و ما در مجلس تن به وفاق ملی می دهیم و در انتخابمان نباید جریانی و سیاسی فکر کنیم، اگر نیروهای همسو در دولت را بپذیریم و نیروهای غیر همسو را نپذیریم به وفاق ملی آسیب می رسانیم که از ضروریات جامعه است.

وی افزود: متاسفانه همه از پنجره اقتصادی برنامه دولت را دیده اند، اگرچه مسئله اقتصادی و معیشت از نظر ولی امر مسلمین اولویت است اما مسائل فرهنگی هم مسئله مهم کشور است، همچنین امروز مسئله بهداشت و درمان به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است و باید بدانیم مسئله دفاع هم جزو مسائل اولیه کشور است و با این محدودیت های بین المللی نظامی و تروریستی که برای کشور ایجاد کردند باید به همه این موارد توجه کنیم.

عباس پور گفت: امروز اگر آقای دکتر پزشکیان فرمود برنامه هفتم توسعه برنامه من است نه تنها یک ضعف بلکه فرصت برای مجلس است چرا که بر مبنای قانون اساسی اصالت مجلس ریل گذاری و حرکت در ریل گذاری قانون است که برنامه هفتم را پذیرفته است.

وی افزود: برنامه دولت فقط برنامه دکتر پزشکیان نیست بلکه برنامه ۱۹ وزارتخانه است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز