خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم:

باید نقدینگی را به جای اینکه ایجاد تورم کند به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم

باید نقدینگی را به جای اینکه ایجاد تورم کند به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم
کد خبر : ۱۵۱۸۷۹۶

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور موجود است و این نقدینگی به تورم دامن زده است بنابراین باید نقدینگی را به جای اینکه ایجاد تورم کند به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی اجتناب ناپذیر است و ما باید به این رشد دست پیدا کنیم. برای تحقق این رشد نیاز به ۵.۲ درصد سرمایه گذاری و ۲.۸ درصد بهره وری داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور موجود است و این نقدینگی به تورم دامن زده است بنابراین باید نقدینگی را به جای اینکه ایجاد تورم کند به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور خود را مکلف به رفع تورم در قالب برنامه هفتم توسعه دانسته است، افزود: در حال حاضر میانگین نرخ تورم ۴۰ درصد است و دولت تاکید داشته که سعی دارد این تورم را به یک تورم یک رقمی برساند.

وی با اشاره به رشد نقدینگی در کشور، بیان کرد: در حال حاضر رشد نقدینگی ۲۵ درصد است و بر اساس قانون برنامه باید به ۱۳.۸ درصد برسد.

لاهوتی با اشاره به ناترازی بانکی تاکید کرد: این ناترازی همه مسئولان را با مشکل مواجه کرده است لذا ما راهی جز این نداریم تا از اقتصاد دولتی خلاص شویم، در حال حاضر سهم دولت در اقتصاد کشور ۸۰ درصد است و تنها ۲۰ درصد از این سهم به بخش خصوصی و تعاونی ها تعلق دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی در حوزه انرژی، بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۱۲ هزار مگاوات برق صنایع را قطع می کنیم و در زمستان ۳۰۰ میلیون مترمکعب ناترازی در حوزه گاز داریم بنابراین سالیانه به میزان ۵ میلیارد دلار خسارت قطعی برق و گاز را شاهد هستیم که باید این موارد برطرف شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر صندوق های بازنشستگی ما با مشکلات عمده ای مواجه هستند از این رو ما سالیانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب دولت برای ۴ صندوق هزینه می کنیم لذا این موارد باید اصلاح شود. همچنین در بخش کشاورزی ما باید خودکفا شویم و قوت خودمان را خودمان تامین کنیم.

لاهوتی در پایان گفت: بنده باید تاکید کنم که رئیس جمهور بر اجرای صحیح برنامه هفتم توسعه، برنامه ای که دقت زیادی برای تصویب آن در مجلس صورت گرفت دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز