خبرگزاری کار ایران

محمودی در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم:

اگر نقد می‌کنیم نقد سازنده است/ ما نمایندگان با هماهنگی کامل از دولت حمایت خواهیم داشت

اگر نقد می‌کنیم نقد سازنده است/ ما نمایندگان با هماهنگی کامل از دولت حمایت خواهیم داشت
کد خبر : ۱۵۱۸۶۲۸

نماینده مردم تهران در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: موفقیت دولت موفقیت جمهوری اسلامی ایران است، رشد 8 درصدی اقتصاد نیازمند برنامه عملیاتی است. اگر اجرای برنامه هفتم توسعه مبنای اقدامات شما است باید برنامه ریزی و ریزبرنامه برای روش‌های آن تعریف شود که این در کجای برنامه‌های شما قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید مرتضی محمودی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: بنده به عنوان مخالف اینجا هستم، به عنوان مخالف رییس جمهور و کابینه دولت سخن نمی‌گویم بلکه ما نمایندگان مطابق با دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب در هماهنگی کامل از دولت حمایت خواهیم داشت و کمک دولت به ویژه شخص دوست‌داشتنی و عزیز آقای پزشکیان خواهیم بود اگر مخالفت می‌کنیم مخالفت سازنده است و مواردی عنوان می‌شود در مسیر شکل‌گیری دولت است که اگر خلائی وجود دارد باید رفع شود، موفقیت دولت موفقیت ماست، موفقیت دولت موفقیت جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در حالی که اعتقاد به تبادل نظر داریم برای اصلاح موضوعات برای شکل گیری دولت قوی‌تر تلاش کنیم. اعتقاد رییس جمهور بر این است که برنامه ارائه شده به مجلس همان برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی کشور است. پس ما نمی‌توانیم مخالف برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی کشور باشیم. در برنامه هفتم تکالیفی مشخص شده است که باید به سرانجام برسد. رشد ۸ درصدی اقتصاد نیازمند برنامه عملیاتی است. اگر اجرای برنامه هفتم توسعه مبنای اقدامات شما است باید برنامه‌ریزی و ریزبرنامه برای روش‌های آن تعریف شود که این در کجای برنامه‌های شما قرار دارد؟

محمودی ادامه داد: ما امروز چنین برنامه عملیاتی را ندیده‌ایم حتی برای آنها شاخص تعیین نکرده‌ایم. گاهی در برنامه هفتم تکالیفی مشخص شده است که نیازمند بازه زمانی سه ماهه است. تا چشم برهم بزنیم این زمان تمام شده است. این برنامه‌ها نیازمند هماهنگی و سازماندهی بین دستگاه‌ها و وزرا است. دولت جمهوری اسلامی ایران یک ماشین است که باید بین اجزای این ماشین هماهنگی در حرکت باشد. تکالیفی که در برنامه آمده متاسفانه ارائه نشده. نمی‌توان ادعا داشت که دستگاه‌ها به صورت هماهنگ عمل می‌کنند. ما نمی‌توانیم بگوییم که سیاست‌های هفتم و برنامه هفتم در برنامه‌های دولت دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به سخنان قسیم عثمانی تاکید داشت: آقای پزشکیان کابینه پیشنهادی را در قالب وفاق ملی تعریف کرد که به ایشان تبریک می‌گوییم البته روی برخی وزرا نکاتی وجود دارد. که در زمان معین آن را مطرح می‌کنیم اما تلاش دولت‌ها برای نزدیکی ادیان و مذاهب بوده است. امروز کسی، جریانی و حکومتی غیر از جمهوری اسلامی از ملت مظلوم اهل سنت مثل فلسطین دفاع نمی‌کند؛ فرمانده اهل سنت شهید هنیه نزدیک با یک میلیون شیعه تشییع شد. امروز رابطه خانوادگی اهل سنت و شیعه وجود دارد. نباید گسل ایجاد کنیم.

وی در پایان از رییس جمهور درخواست کرد برنامه عملیاتی برای تحقق برنامه هفتم توسعه ارائه دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز