خبرگزاری کار ایران

فلاحی در موافقت با کلیات برنامه و خط مشی کابینه دولت چهاردهم:

نقاط قوت کابینه بر نقاط ضعف آن تسلط دارد

 نقاط قوت کابینه بر نقاط ضعف آن تسلط دارد
کد خبر : ۱۵۱۸۵۸۴

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقاط قوت کابینه بر نقاط ضعف اش تسلط دارد، گفت: این کابینه متناسب با شرایط و مطالبات جامعه تعریف شده است.

به گزارش ایلنا،‌ سارا فلاحی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط مشی کابینه دولت چهاردهم، گفت: ایران یک تن واحد است و اقوام، ادیان و مذاهب گوناگون جان و روح این تن واحد هستند و هیچ کس از ما حق ندارد این تن واحد را شرحه شرحه کند.

وی افزود: بنده به عنوان یک ایرانی، کرد، مسلمان و به عنوان یک ایلامی اعلام می کنم؛ افتخار ما این است که خون پاک اقوام و ادیان مذاهب گوناگون بر خاک سرزمین گلگون کفن ما در هم آمیخته و عجین شده و از این درخت تنومند بزرگ حفاظت کرده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: این کابینه همانند کابینه گذشتگان خود واجد نقاط قوت و ضعف است و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نقاط قوت کابینه بر نقاط ضعف اش تسلط دارد.

وی گفت: این کابینه متناسب با شرایط و مطالبات جامعه تعریف شده است؛ جامعه امروز ایران از نگاه حذفی، انحصارطلبی، خالص سازی و تندروی خسته شده و باید اجازه دهیم شاید برای اولین بار کابینه ای در آرامش شکل بگیرد.

فلاحی تاکید کرد: اتفاقا به واسطه هوشمندی رئیس جمهور بوده است که از رقبای خود در قدرت و خدمت استفاده کرده است تا ۴ سال درگیر چانه زدن با رقبا نباشد لذا رئیس جمهور به جای آن دست یاری دراز کرده است تا همه را در دولت وفاق ملی دعوت کند و به ملت خدمت شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه از بسیاری از مسائل خسته است، بیان کرد: ما نباید برای این جامعه خستگی بیش از حد ایجاد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه رئیس جمهور در تشکیل کابینه از نیروهای چپ و راست و میانه روها استفاده کرده است، بیان کرد: با این حال رئیس جمهور اجازه نداده تا تندروهای طیف های سیاسی در قلب کابینه اش قرار گیرند، همچنین رئیس جمهور در تشکیل این کابینه از چهره های جدید استفاده و چرخش نخبگان را عملیاتی کرده است. همچنین رئیس جمهور مانند گذشتگان قدرت را در میان نخبگان سنتی چپ و راست تقسیم نکرده است.

وی ادامه داد: همچنین باید تاکید کنم که نقطه درخشانی کابینه، معرفی یک بانوی باوقار، متعهد و متخصص است، فردی که برعکس مردان سیاست آسانسوری بالا نرفته و وزارتخانه متبوعش را به درستی می شناسد. همچنین این گزینه معرفی شده از جنس وزارت راه و شهرسازی است و پشت سرش دلالان سیاسی و زمین خواران و هلدینگ های فاسد اقتصادی نیستند، بلکه پشت سرش نام پدر شهیدش قرار دارد که روزگاری برای حفاظت از این سرزمین بر خاک افتاد تا پرچم این سرزمین برخاک نیفتد. به واقع رئیس جمهور با معرفی این گزینه قصد دارد به دنیا بگوید که برای جمهوری اسلامی مدیریت مردانه نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت به معنای راهبری است، ادامه داد: مدیریت بدین معناست که ما دیگران را در خدمت و قدرت سهیم کنیم لذا رئیس جمهور قصد دارد به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران به دنیا اعلام کند نظام سیاسی ما فارغ از جنسیت به هرکس که توانایی داشته باشد اعتماد می کند لذا بنده انتظار دارم نمایندگان مجلس فرصت تائید تک بانوی کابینه را از خود دریغ نکنند.

وی با اشاره به سایر نقاط قوت کابینه، بیان کرد: همچنین رئیس جمهور تلاش کرده تا وفاق ملی را علیرغم فشارهای مختلف در کابینه خود عملی کند لذا ما از ایشان انتظار داشتیم زنان بیشتری را در کابینه استفاده کند، همچنین انتظار داشتیم از برادران و خواهران اهل سنت و اقلیت های دینی در کابینه استفاده کند. با این حال باید به رئیس جمهور فرصت دهیم و نمی توانیم قصاص قبل از جنایت کنیم و باید بدانیم کابینه هنوز تکمیل نشده است.

فلاحی تصریح کرد: انتظار داریم رئیس جمهور در شورای معاونان خود حتما از زنان و جوانان و گروه هایی که امروز حذف شده اند در کابینه استفاده کنند. همچنین یکی دیگر از نقاط قوت کابینه این است که ساختارشکنی نکرده و از خطوط قرمز رد نشده است. افتخار این کابینه این است که سرباز ولایت و سرباز نظام و ایران زمین هستند لذا ما باید فرصت دهیم تا شاید این بار کابینه ای در شأن و شرایط مردم شکل بگیرد.

فلاحی با بیان اینکه ما انتظار کارآمدی از کابینه چهاردهم داریم، تاکید کرد: انتظار داریم رئیس جمهور محترم و کابینه اش در راستای شکل دادن به یک ایران قدرتمند حرکت کنند و مسیر فرار نخبگان را ببندند، همچنین سیاست خارجه عزتمندانه ای را رقم بزنند.

وی افزود: همچنین انتظار داریم این دولت با ابزارهای شرافتمندانه تحریم ها را خنثی کنند و انتظار داریم این کابینه ایران بزرگ را برای همه ایرانیان رقم بزند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز