خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد:

راهیابی نخستین بانوی میهن به فینال المپیک برگ زرینی به دفتر افتخارات دختران این سرزمین افزود

راهیابی نخستین بانوی میهن به فینال المپیک برگ زرینی به دفتر افتخارات دختران این سرزمین افزود
کد خبر : ۱۵۱۸۲۵۶

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: نخستین ویژگی خیل عظیم آزادگان آن بود که از تمام ظرفیت عقلانی و علمی خود به عنوان یک فرصت و تهدید استفاده کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران  در خطبه‌های نماز جمعه گفت: فرا رسیدن ۲۶ مرداد ماه سالروز آزادسازی اسرای ایرانی از چنگ دژخیمان صدام تبریک می‌گویم و این روز به راستی برای ملت بزرگ ایران، روز آزادگی و سرافرازی است. برای فرزندان غیور ایران که ۶ ماه تا ۱۰ سال در اردوگاه‌های شکنجه نیروهای بعثی صدام از همه ارزش‌های انسانی و انقلابی ما دفاع کردند و این ارزش‌ها را در برابر جامعه بشری عینیت بخشیدند و با ورود پیروزمندانه خود به ایران اسلامی زیباترین صحنه نشاط و سرور خلق کردند، امروز روز بزرگی است.

وی افزود: اگر بگوییم روزها ورود آزادگان به میهن، پرافتخارتین، پرشورترین و امیدآفرین‌ترین روزهای تاریخ انقلاب است، سخن گزافی نگفته‌ایم. دشمن از تمام ظرفیت خود برای کشاندن اسرای عزیز به جلوی دوربین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کرد. بدون تردید از نظر عقلانی و علمی و با نگاه جامعه‌شناسانه باید در همان روزها و ماه‌های نخست اسارت، اسرای عزیز ایرانی سرکوب می شدند، پایداری و استقامتشان در هم شکسته می شد و صفوف‌شان پراکنده می گشت تا در نهایت برای ایران انقلاب پیامی افتخار آفرین نداشته باشند.

وی تصریح کرد: دشمن از همه ابزارها از جمله جنگ روانی، فشار و تهدید برای رسیدن به هدف شیطانی خود استفاده کرد اما در مقابل حادثه‌ای رخ داد که همه را در حیرت فرو برد و آن اینکه آزادگان ایران اسلامی به جمعی متشکل و منسجم مبدل شدند.

وی افزود: اسرای ما بر ایستادگی بر اصول قطعی قرآن و سنت، زیباترین وحدت و انسجام را به نمایش گذاشتند و بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند، اصول انقلاب را تکرار کردند و به عنوان ستون کلیدی جنگ و پشتوانه قدرتمند سلحشوران دفاع مقدس در سنگر اسارت مقاوم ایستادند. اسرا پیوند ناگسستی خود را با اسلام و ملت فلسطین برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و پاکسازی سرزمین‌های اشغال شده، اعلام کردند.

وی افزود:  خطاب به کسانی که در میدان دفاع مقدس حضور عینی و ملموس نداشتند می‌گویم نخستین ویژگی خیل عظیم آزادگان آن بود که از تمام ظرفیت عقلانی و علمی خود به عنوان یک فرصت و تهدید استفاده کردند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: کسب مقام و ثروت را هم فرصت و هم تهدید ‌می‌دانم و اسرای ما از تمام ظرفیت خود برای استفاده از فرصت اسارت و تبدیل تهدید به فرصت استفاده کردند.

وی تصریح کرد: در اردوگاه‌های رژیم بعث اسرای عزیز ما به هیچ وجه ناهنجاری اخلاقی و افسردگی و یاس و ناامیدی مشاهده نمی‌شد. اسرا برنامه‌ریزی دقیق داشتند به طوری که در اسارت یک دولت مخفی با مدیریت و رهبری سید آزادگان و با راهبرد حفظ سلامت آزادگان شکل می‌گیرد.

وی افزود: کاروان ایران با حضور ۴۰ ورزشکار و کسب ۱۲ مدال در جایگاه نخست کشورها به جهت تعداد مدال به تعداد ورزشکار قرار گرفته است. مدال اوران کشور در جهان اسلام و جنوب غربی اسیا و شمال افریقا درخشیدند و جمهوری اسلامی ایران بالاتر از کشورهای آرژانتین، سوئیس، بلژیک و پرتقال قرار گرفت.

وی ادامه داد: هرچند مدال‌های رنگارنگ ایران در این مسابقات دستاورد برنامه ریزی و مدیریت تحسین برانگیز فدراسیون‌های کشتی و تکواندو مربیان عالم و پرانگیزه آنهاست لکن با تلاش موفق کمیته ملی المپیک و دیگر فدراسیون‌ها ورزشکاران بلند پرواز ایران در رشته‌هایی مانند سنگ نوردی، شمشیربازی و ژیمناستیک به جایگاهی فاخر دست یافتند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: درخشش بانوان ورزشکار ایرانی و راهیابی نخستین بانوی میهن به فینال این رقابت‌ها برگ زرینی به دفتر افتخارات دختران این سرزمین افزود و پیوند جوانان پرانگیزه ایرانی را با ارزش‌های والای ایرانی و اسلامی در معرض نگاه جهانیان قرار داد. نمادی از توانایی‌ها در حوزه‌های ورزشی و اعتقادی و اخلاقی بودند در برابر دنیایی که با این ارزش‌ها فاصله دارند.

وی افزود: با سپاس از مدیران ودست اندرکاران این کار بزرگ و با توجه به جایگاه ویژه ورزش قهرمانی در خلق امید و نشاط و افزایش سرمایه اجتماعی و تحکیم همبستگی ملی و ارتقا جایگاه ایران در جامعه جهانی از دولت چهاردهم و شخص رییس جمهور انتظار می‌رود با سرمایه گذاری و حمایت و پشتیبانی لازم از همه ظرفیت‌های کشور برای قرار گرفتن ایراندر جایگاه یکی از ده کشور نخست المپیک ۲۰۲۸ استفاده کند.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها بارها در رویارویی با طرح‌های راهبردی هوشمندانه و پیچیده جمهوری اسلامی شکست خورده‌اند و نقشه‌هایشان برای تغییر معادلات منطقه ناکام مانده است. ایران در تاریخ نشان داده است با تحمیل شرایط امنیتی سخت به تل‌آویو هیچ تحرک ایذایی آنها را بی پاسخ نگذاشته است.

وی افزود: وعده مجازات سخت از زبان رهبر معظم انقلاب یادآور وعده صادقی است که چند ماه پیش صهیونیست‌ها را به التماس وادار کرد تا با وساطت کشورهایی این پیام را به تهران منتقل کنند که انتقام ایران سخت نباشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز