خبرگزاری کار ایران

باقری کنی در مراسم بزرگداشت شهید هنیه:

دهه‌ها حضور رژیم صهیونسیتی در منطقه الگویی جامع برای تدوین دایره‌المعارف جنایت علیه بشریت برجای گذاشته است

دهه‌ها حضور رژیم صهیونسیتی در منطقه الگویی جامع برای تدوین دایره‌المعارف جنایت علیه بشریت برجای گذاشته است
کد خبر : ۱۵۱۷۲۲۹

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: دهه هایی که رژیم صهیونسیتی در این منطقه به موجودیت خود ادامه داده سندی کامل و الگویی جامع برای تدوین دایره‌المعارف جنایات انسانی و جنگی علیه بشریت برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه رییس پیشین دفتر سیاسی حماس، گفت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است، این تقارن پیام دارد و پیام آن این است که مقاومت اسلامی هنوز زنده است. این تجربه تاریخ اسلام و تاریخ مقاومت است که مقاومت با خون های پاک ریشه‌دارتر می‌شود. اضلاع آن گسترش بیشتری پیدا می‌‌کند.

وی افزود: از دست دادن بزرگانی مانند شهید هنیه حتماً موجب خسارت است اما موجب می‌شود که آرمان و رسالت آزادی فلسطین و قدس شریف در جهان و در دل ملت‌های باورمند به این مسأله مستحکم‌تر شود.

سرپرست وزارت امور خارجه کشور گفت: پدیده شوم صهیونیسم موجب اشغال یک سرزمین شده و مردم منطقه ۸ دهه است که با این پدیده منحوس مواجه‌اند. دهه هایی که رژیم صهیونسیتی در این منطقه به موجودیت خود ادامه داده سندی کامل و الگویی جامع برای تدوین دایره‌المعارف جنایات انسانی و جنگی علیه بشریت برجای گذاشته است.

سرپرست وزارت خارجه گفت: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست یک غده سرطانی در منطقه است که امتداد راهبردهای غربی‌ها به سرکردگی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی برای آنها یک اصل است. زمانی به سیاست‌های آمریکا نگاه کنید اصالت این مبنا را به خوبی حس می کنید. چند سال پیش قانونی را تصویب کردند که براساس آن قانون آمریکایی‌ها نباید تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار کشورهای منطقه قرار دهند که موجب برتری نظامی آنها بر رژیم صهیونیستی شود.

باقری اضافه کرد: تا این حد آمریکایی‌ها و بالتبع آن دیگر کشورهای غربی این طور از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. در ۱۰ ماه گذشته تجربه تاسف انگیزی برای ملت‌های جهان بود. صهیونیست ها در این ۱۰ ماه هیچ هدف نظامی را در غزه تعقیب نمی‌کردند در حالی که از تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکایی ها استفاده کردند.

وی پرسید: آیا صهیونیست‌ها در این مدت موفق شدند یک پایگاه نظامی فلسطینی‌ها را به تصرف در بیاورند و...؟ خیر

باقری با اشاره به جنایت اخیر صهیونیست ها در حمله به مدرسه التابعین بیان کرد: به این مکان با سلاح‌های پیشرفته حمله کرد و هیچ کدام از این کشورها که مدعی حقوق بشر هستند هیچ سخن ناملایمی را بیان نکردند. 

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: برای اسرائیل و این کشورها حقوق بشر معنا ندارد، چون اسرائیل حقی برای فلسطین قائل نیست.

وی گفت: مقاومت در فلسطین یک جبهه و یک عرصه ایستادگی در مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها بر سرزمین مقدس فلسطین نیست، بلکه مقاومت در فلسطین ایستادگی در مقابل اشغالگری همه جانبه است که غرب می‌خواهد بر جهان اسلام و مستقل تحمیل کند. مقاومت فلسطین و مقاومت در دیگر عرصه‌های منطقه مقاومت در برابر تجاوزگری است که غربی ها آنها را هدایت و توانمند و پشتیبانی می‌کنند که ندای حق و حقیقت را خاموش کنند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز