خبرگزاری کار ایران

جهانگیر:

تا این لحظه درخواست اعاده دادرسی توسط شروین حاجی‌پور و وکلای او ثبت نشده است

 تا این لحظه درخواست اعاده دادرسی توسط شروین حاجی‌پور و وکلای او ثبت نشده است
کد خبر : ۱۵۱۴۰۲۹

سخنگو قوه قضاییه با اشاره به پرونده شروین حاجی‌پور، گفت: چیزی که به ما گزارش شده و ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده نشان‌دهنده این است که فرد مورد نظر تقاضای اعاده دادرسی کرده برابر بررسی که من از دیوان عالی کشور داشتم تا این لحظه توسط ایشان و وکلای ایشان درخواستی برای اعاده دادرسی ثبت نشده است، اگر ایشان نادم باشند و بخواهند پرونده شان مجددا از طریق اعده یا اعمال اختیاراتی قانون به رئیس قوه قضائیه سپرده شود تا کار خود را دنبال کند این فضا برای ایشان وجود دارد اگر حکم قطعی شود و درخواستی صورت نگیرد در موعد مقرر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت شروین حاجی‌پور، گفت: در مورد آرایی که در دستگاه قضایی صادر می‌شود نکاتی وجود دارد. هر حکمی برای قطعی شدن و اجرا شدن مراحلی را می‌گذراند، از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات و صدور رای تا اجرا فرآیندی طی می‌شود، پس پرونده اگر قطعی شد و همه مراحل خود را گذراند، می‌آید وارد مرحله اجرا می‌شود قانون‌گذار پیش‌بینی لازم را کرده که پس از قطعی شدن حکم آیا راهی برای بازنگری هست یا خیر. دو روش به صورت خاص هست؛ یکی اعاده دادرسی و دیگری استفاده از اختیاراتی است که به ریاست قوه در مواردی که رای خلاف بین شرع و قانون باشد، سپرده شده است که در صورت درخواست قابلیت پیگیری دارد.

وی افزود: چیزی که به ما گزارش شده و ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده نشان‌دهنده این است که فرد مورد نظر تقاضای اعاده دادرسی کرده برابر بررسی که من از دیوان عالی کشور داشتم تا این لحظه توسط ایشان و وکلای ایشان درخواستی برای اعاده دادرسی ثبت نشده است، اگر ایشان نادم باشند و بخواهند پرونده شان مجددا از طریق اعده یا اعمال اختیاراتی قانون به رئیس قوه قضائیه سپرده شود تا کار خود را دنبال کند این فضا برای ایشان وجود دارد اگر حکم قطعی شود و درخواستی صورت نگیرد در موعد مقرر اجرا خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: نکته بعدی این است که خواهش ما از همه کسانی که دست اندر در کار هستند این است که به قانون احترام بگذاریم و در چارچوب آن حرکت کنیم. طی کردن فرآیندهای خارج از قانون و روش‌های دیگر می‌تواند بدعتی باشد که مشکلاتی را برای اجرای قانون ایجاد کند اجرای قانون و حفظ حریم آن بسیار مهم است ولو اینکه حتی قانونی هم از نظر ما خوب نباشد از بی‌قانونی بهتر است باید هر کاری داریم در چارچوب قانون انجام دهیم و اجازه دهیم جامعه از امنیت لازم در همه جنبه‌ها بهره مند شود .

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز