خبرگزاری کار ایران

بابک نگاهداری:

باید حقوق بشر اسلامی را جایگزین حقوق بشر جعلی غربی کنیم

باید حقوق بشر اسلامی را جایگزین حقوق بشر جعلی غربی کنیم
کد خبر : ۱۵۱۳۵۲۱

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اسلام برای همه انسان‌ها بدون تفاوت ملی، نژادی و غیره حقوق یکسان قائل است. با آن ظرفیتی که در اسلام وجود دارد، می‌طلبد به سمت غلبه حقوق بشر اسلامی برویم و آن را جایگزین حقوق بشر جعلی غربی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک نگاهداری در نشست بین‌المللی مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی " از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه" گفت: بحث حقوق بشر، به ویژه حقوق بشر اسلامی در شرایط امروز از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار می‌شود. اسلام بیشترین حقوق را نسبت به انسان‌ها دارد. اسلام برای انسان حتی قبل از تولد هم حقوق ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مباحثی که امروز تحت عنوان حقوق بشر بیان می‌شود قرن‌ها قبل توسط اسلام بیان شد، مانند کرامت انسانی، حق و حقوق زنان و... همگی در اسلام دیده شده است.

وی ادامه داد: حقوق بشر غربی، تنها حقوق بشر را به صرف انسان بودن می‌بیند و توجهی به ارتباط با خدا و دین ندارد. حقوق  بشر غربی روی اومانیسم و خویشتن‌داری بشری متمرکز است و کمتر به خدا توجه دارد و این یک اختلاف بین حقوق بشر اسلامی و غربی است. 

نگاهداری بیان کرد: اگر اعلامیه حقوق بشر را از زمان انتشار تا الان را بررسی کنیم، التزام عملی تقریبا ندارد و واقعیت این است که حقوق بشر غربی بازیچه دست دولت‌های استعمارگر است و بازیچه سیاسی شده است. از نگاه کشورهای غربی و استعمارگر آیا انسان در آمریکا و غزه یکی دیده می‌شود؟ کاملا نگاه تمایزی و تبعیض‌آمیز است. 

وی افزود: برای مرگ یک نفر دنیا را به هم می‌ریزند، برای مرگ انسان‌ها در کنگره کف و دست می‌زنند و دم خروس بیرون می‌زند، باید دیگر لحاف را عوض کرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقا اسلام برای همه انسان‌ها بدون تفاوت ملی، نژادی و غیره حقوق یکسان قائل است. با آن ظرفیتی که در اسلام وجود دارد، می‌طلبد به سمت غلبه حقوق بشر اسلامی برویم و آن را  جایگزین حقوق بشر جعلی غربی کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز