خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم
کد خبر : ۱۵۱۱۹۷۱

مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه (رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس) از دقایق اولیه صبح امروز (۱۱ مرداد ماه) از دانشگاه تهران آغاز و تهرانی‌ها با چشمانی گریان میهمانشان را بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه (رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس) که قرار بود از ساعت ۸ صبح در دانشگاه تهران برگزار شود، با حضور گسترده مردم در همان دقایق اولیه صبح در خیابان‌ انقلاب و دانشگاه تهران آغاز شد.

قرار است در این مراسم، رأس ساعت ۸:۳۰ صبح رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کنند.

تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران، به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار خواهد شد.

بامداد دیروز (چهارشنبه) محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

آخرین وداع فرزندان شهید هنیه با پدر

وداع فرزندان شهید اسماعیل هنیه با پدر در معراج‌الشهدای تهران صحنه‌هایی غم‌انگیز آفریده است. آنها که برای مراسم تشییع پدر شهیدشان راهی تهران شده‌اند تا او را تا دوحه مشایعت و همراهی کنند؛ شب گذشته با پیکرهای شهدای ترور وداع کردند.

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

لازم به ذکر است که همزمان با برگزاری مراسم تشییع شهید هنیه در تهران، پیکر شهید عزیز فواد شُکر (حاج محسن، از فرماندهان حزب‌الله لبنان) نیز عصر امروز در بیروت تشییع می‌شود.

این مراسم ازسوی حزب‌الله لبنان، بعدازظهر امروز (پنجشنبه، ۱۱ مرداد) از مجتمع سیدالشهدا در حومه جنوبی بیروت، از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به وقت بیروت با حضور حزب‌الله و خانواده معظم شهدا و مردم برگزار می‌شود. قرار است در مراسم وداع با پیکر این شهید، سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله) سخنرانی کند.

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی خواهد پرداخت

رئیس مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان سخنران مراسم تشییع هنیه در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت.

محمدباقر قالیباف در این مراسم عنوان کرد: شهید هنیه می‌گفت ایستادگی مردم غزه به‌خاطر تربیت قرآنی آن‌هاست، غزه ده‌ها هزار حافظ و عامل به قرآن در خود دارد.

وی افزود: وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران، شهید اسماعیل هنیه پاسخ مناسب بدهیم.

رییس مجلس تاکید کرد:  «اسرائیل» با این باور که هدف قرار دادن رهبران مقاومت بر روند حوادث تأثیر می‌گذارد مرتکب یک خطای استراتژیک می‌شود.

وی افزود: خطای دوم دیگر رژیم صهیونیسیتی این است که به حرفه ای رهبر ما توجه نکرده است که دوران بزن در رو تمام شده است.

قالیباف با بیان اینکه ما می‌دانیم که هیچ عمل اسرائیل بدون اطلاع آمریکا انجام نمی‌شود، گفت: این وظیفه ما است که در جای مناسب و وقت مناسب عکس العمل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به فرموده رهبرمان خون خواه شهید هنیه هستیم. رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای این مسئله می‌پردازد.

رییس مجلس یادآور شد: طوفان‌الاقصی همهٔ عناصر وجودی رژیم صهیونیستی را در هم شکست​ و همهٔ بمباران‌ها و ترورهای رژیم صهیونیستی به‌خاطر شکست در میدان نبرد غزه است.

 قالیباف گفت: موشک‌های ما در وعدهٔ صادق از فراز مسجدالاقصی عبور کرد و پیشرفته‌ترین پایگاه‌های نظامی رژیم را در هم کوبید.

رئیس مجلس عنوان کرد: امروز می‌بینیم که گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخاسته از مردم است، دولتی و وابسته به دولت‌ها نیستند. آن‌ها امت اسلامی هستند، مجاهدینی که ایستاده‌اند و در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه اسلامی، دینی و انسانی خود عمل می‌کنند.

وی افزود: این گروه‌ها خود تصمیم می‌گیرند و منطبق بر سنت‌های الهی حرکت می‌کنند. ایمان دارند و اعتقاد دارند که نصرت الهی شامل حالشان می‌شود و با این باور امروز در میدان جنگ می‌جنگند.

قالیباف ادامه داد: پس اگر چنین اتفاقاتی می‌افتد که در بیروت می‌بینیم چگونه فرماندهان شجاع را مذبوحانه ترور می‌کنند یا حادثه تلخی که در تهران اتفاق افتاد، بدانید این‌ها عکس‌العمل و درماندگی در میدان نبرد است نه نشانه توان رزم این رژیم جنایتکار.

خون اسماعیل هنیه در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت

خلیل الحیه (نماینده حماس در تهران) در مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه در تهران گفت: ما رهبر حرکت خود را بدرقه می‎‌کنیم؛ کسی که عملیات طوفان الاقصی را مدیریت کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جرم به همه ثابت کرد مظهر جنایت است.

 نمایندۀ حماس گفت: امروز تاکید می‌کنیم که خون اسماعیل هنیه در راه وحدت مقاومت اثر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امروز پیکر رهبرمان را در برابر خود می‌گذاریم تا مسلمانان بر آن نماز بخوانند و فردا در قطر بر او نماز خواهند خواند و این هدف اصلی اسماعیل هنیه بود.

مداحی میثم مطیعی

قبل از اقامه نماز ازسوی مقام معظم رهبری بر پیکر شهید هنیه، میثم مطیعی دقایقی مداحی کرد.

اقامه نماز ازسوی رهبر معظم انقلاب

پس از سخنان خلیل الحیه ( نماینده حماس در تهران)، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند.

ایشان در ادامه با خانواده شهید هنیه پس از اقامه نماز گفتگو و از آنها دلجویی کردند.

در مراسم اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه، سران سه قوه؛ مسعود پزشکیان (رئیس‌جمهور)، غلامحسین محسنی اژه‌ای (رئیس قوه قضائیه) و محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) حضور داشتند.

در ادامه و پس از پایان نماز، مردم تهران پیکر شهید هنیه را بدرقه کردند. تهرانی‌ها با شعارهای کوبنده خود ضمن محکومیت اقدام تروریستی صهیونیست‌ها، از محور مقاومت حمایت کرده و بر مهمان‌نوازی ایرانیان با انتقام گرفتن از رژیم غاصب اسرائیل تاکید کردند.

تهرانی‌ها در ادامه؛ با دادن شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی و تاکید بر انتقام گرفتن از این رژیم ددمنش و کودک‌کش، پیکر رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس را تشییع کردند. آنها با چشمانی گریان؛ مهمان خود را بدرقه کردند و خودرو حامل پیکر مطهر شهید هنیه و همراهش به آرامی از میان انبوه جمعیت مردم تهران عبور می‌کرد.

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

حضور شخصیت‌ها در مراسم تشییع

از جمله حاضران در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی (عضو فقهای شورای نگهبان) بود که با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه، بر لزوم ادامه راه مقاومت تاکید کرد.

فرزندان شهید سردار قاسم سلیمانی نیز با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، بر همراهی شهید هنیه با شهید سلیمانی در جبهه‌های مقاومت تاکید کردند.

حمید رسایی (نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی) نیز با حاضران در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه همراهی می‌کرد.

حسینعلی امیری (معاون پارلمانی دولت یازدهم و دوازدهم) به تشییع‌کنندگان شهید اسماعیل هنیه در تهران پیوست.

پیمان جبلی (رییس سازمان صدا و سیما) با حضور در میان تشییع‌کنندگان به خبرنگاران گفت: غیرت ایرانی اجازه نمی‌دهد مهمان عزیزش در خاکش مورد تعرض قرار گیرد به ویژه اگر این مهمان رهبر حرکت مردمی مقاومت و شجاع باشد حتما رژیم صهیونیستی تاوان خون ایشان را دیر یا زود پس خواهد داد.

سیدپرویز فتاح (رئیس ستاد اجرایی فرمان امام) با حضور در جمع تشییع‌کنندگان گفت: محور مقاومت از امروز خیلی قوی‌تر از دیروز است؛ خون شهید اسماعیل هنیه غلیان می‌کند و به میلیون‌ها طرفدار ایشان انرژی می‌دهد.

وی افزود: اسرائیل با این کار تنها مرگ خود را نزدیکتر و مقاومت را قوی‌تر کرد.

فتاح تاکید کرد: هیچ خللی در مقاومت و‌ پیروزی مردم فلسطین پیش نخواهد آمد‌. همه آزادگان عالم طرفدار این نهضت هستند به فضل خدا به پایان کار اسراییل با این شهادت‌ها نزدیک می‌شویم.

غلامعلی حدادعادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) با حضور در این مراسم تاکید کرد: شهادت اسماعیل هنیه مسیر مقاومت را تقویت و تحکیم می کند. آن نیتی که صهیونیست‌ها داشتند، محقق نخواهد شد.

سردار اسماعیل کوثری نیز بر پاسخ ایران به ترور شهید هنیه تاکید کرد و افزود: ایران در این پاسخگویی نسبت به گذشته محکم‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری (رییس دیوان عالی کشور) در جمع مردم بدرقه‌کننده پیکر شهید هنیه گفت:  «قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ» باید با ریشه فتنه مبارزه کرد؛ انشالله کنده می‌شود.

داود منظور (رییس سازمان برنامه و بودجه) نیز با حضور در میان بدرقه‌کنندگان پیکر شهید هنیه، گفت: همانطور که رهبری فرمودند حتما جنایت ددمنشانه صهیونیست‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند و خونخواهی این شهید بزرگ مقاومت به صورت قاطع انجام خواهد شد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران) که در جمع تشییع‌کنندگان حاضر بود نیز به خبرنگاران گفت: اسرائیل با ابزاری دست به جنایت می‌زند و این را به جامعه جهانی یادآوری می‌کند که هر چه سریع‌تر باید فکری به حال این غده سرطانی کرد.

وی افزود: برخورد باید خیلی قاطع و پشیمان‌کننده باشد. اینکه چه برخوردی باشد و چه زمانی انجام شود را مسئولین این کار تصمیم ‌می‌گیرند.

کاظمی قمی (سفیر ایران در افغانستان) هم با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه گفت: به خیل شهدای قدس شهیدی دیگر از تبار ابراهیم و قاسم اضافه شد و راه قدس برای آزادی هموارتر شد.

وی افزود: خون این شهید باعث روان شدن مقاومت برای آزادی بیت المقدس خواهد بود این نوید برکت خون این شهید است اینکه انتقام سختی گرفته خواهد شد بی تردید این انتقام توسط مجاهدین اسلام از رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد.

سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد: اینکه باز شهیدی از تبار ابراهیم تقویم کردیم در واقع این خون بهایی برای آزادی قدس از چنگال رژیم اشغالگر است. رهبری هن فرمودند شاهد فروپاشی تدریجی این رژیم پوشالی هستیم این را به عینیه میبینیم.

وی گفت: این اقدامات بر اراده مردم فلسطین و غزه و مردم محورهای مقاومت برای مبارزه با جبهه استکبار و صهیونیست خواهد افزود مطمئنیم راه شهید هنیه تقویت خواهد شد. 

سردار حسین اشتری (مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) در میان جمعیت تشییع‌کننده پیکیر شهید اسماعیل هنیه در تهران گفت: شهادت سردار سرافراز جبهه مقاومت اسماعیل هنیه یک خون جدید در بدن تمام مردم غزه ایجاد خواهد کرد و مبارزه محکم‌تر از قبل تا نابودی اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد.

ذبیح‌الله خدائیان (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در دانشگاه تهران، گفت: این ترورها مانند آبی است که پای محور مقاومت ریخته می‌شود و قطعا موجب تقویت مقاومت و صفوف مستحکم مبارزان، آزادی‌خواهان، جبهه مقاومت و خاری در چشم استکبار جهانی و عیادی آن‌ها خواهد شد. انشالله مسئولان محترم و دست‌اندرکاران تصمیم بگیرند به چه شکل برای پاسخ عمل کنند.

ابراهیم عزیزی (رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی) با حضور در جمع تشییع‌کنندگان پیکر شهید هنیه گفت: قطعا پاسخ ایران به این جنایت، پاسخی دردناک و پشیمان‌کننده خواهد بود و در عظمت ملت ایران و جبهه مقاومت دشمنان ملت ایران و جبهه مقاومت پاسخ دریافت می‌کنند.

وی افزود: روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی این موضوع از همه ابعاد بررسی شد. یکشنبه هفته آینده هم این موضوع در دستور کار کمیته مربوطه است و موضوع از همه ابعاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصغر جهانگیر (سخنگوی قوه قضاییه) در جریان حضور در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه گفت: مهمان عزیزی که آمده بود تا در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری شرکت کند، بزدلانه توسط صهیونیست‌ها بهبه خاک و خون کشیده شد. ما این اطمینان را داریم که فرزندان غیور حزب‌الله در سراسر جهان، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، هر کدام‌شان یک هنیه خواهند شد.

علیرضا زاکانی (شهردار تهران) با حضور در مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه گفت: رژیم صهیونیستی حتما سیلی محکم‌تری نسبت به وعده صادق خواهد خورد و این شهادت معنادار در خاک جمهوری اسلامی آغاز مرحله جدیدی را در نابودی اسرائیل و تسریع زوال آن به لطف الهی فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی (رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش) با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه گفت: رژیم منحوس، نامشروع و قاتل صهیونیستی با ترور شهید هنیه چند ده گام خودش را به سقوط نزدیک‌تر کرد.

حضور گسترده مردم در تشییع اسماعیل هنیه/ وظیفه ماست که به ترور میهمان ایران پاسخ مناسب بدهیم

خون پدرم آرامش را از شما می‌گیرد

"خوله" یکی از دختران شهید اسماعیل هنیه درباره شهادت پدرش گفت من "خوله اسماعیل عبدالسلام هنیه" دختر فرمانده بزرگ و شهید اسماعیل هنیه هستم.

الحمدلله رب العالمین؛ الحمدلله که به ما عزت و ثبات بخشید. سپاس برای خداوند که افتخار شهادت پدر بزرگوار، فرمانده بخشنده و مجاهد در راه خدا را نصیب ما کرد. سپاس برای خداوند که پدر ما را از خیل شهدا برگزید. سپاس برای خداوند که ما را با شهادت او تکریم کرد و شرافت بخشید. خداوند ان شاء الله از او راضی باشد و او را در اعلی علیین جای دهد. زمان آن فرا رسیده بود که این پیکر طاهر و پاکیزه آرام بگیرد. ان شاءالله خداوند او در فردوس اعلی تکریم خواهد کرد. به خدا سوگند که هیچ جایگاهی جز فردوس اعلی شایسته پدرم نیست.

نخستین پیام من به عنوان دختر شهید اسماعیل هنیه برای صهیونیست‌های ملعون است که تصور می‌کنند با ترور پدرم راحت می‌شوند و آرام می‌گیرند؛ نه به خدا سوگند، به خدا سوگند خون پدرم به نفرین و لعنت تبدیل خواهد شد و تا روز قیامت دامنگیر آنها خواهد بود. ان شاءالله خون پدرم، پیروزی است و باعث توقف ریخته شدن خون‌هایی خواهد شد که در این سرزمین پاک و مطهر ریخته می‌شود. 

وی افزود: ای نتانیاهو اگر فکر می‌کنی با این اقدام تروریستی علیه پدر من راحت شده‌ای و پیروز شدی، نه به خدا سوگند پیروز نشده ای. والله خونش تا روز قیامت به نور تبدیل خواهد شد. انشاءالله خون اسماعیل هنیه، پدر بزرگوار و مجاهد و مبارک من به نفرین و لعنتی تبدیل خواهد شد که تو و همه ارتش و نیروهایت را تا روز قیامت تعقیب خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز