خبرگزاری کار ایران

حیات مقدم در نطق میان دستور:

سهمیه استخدامی بومیان مناطق در راستای رعایت عدالت اجتماعی اصلاح شود

سهمیه استخدامی بومیان مناطق در راستای رعایت عدالت اجتماعی اصلاح شود
کد خبر : ۱۵۰۸۵۲۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از به کارگیری مدیران صنایع جنوب کشور به صورت صد در صد غیربومی، گفت: امروز فراتر از مدیران، معاونان، کارشناسان و نیروهای خدماتی نیز به صورت پروازی درآمده‌اند و همین معضل بیکاری منطقه را تشدید کرده است.

به گزارش ایلنا، امیر حیات مقدم در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نکات مهمی را درباره کار مجلس و همکاری قوا بیان فرمودند که باید سرلوحه کار ما نمایندگان مجلس باشد، گفت: انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب را به ایشان تبریک گفته و می خواهم ایشان برای انتخاب اعضای کابینه، نکات مد نظر رهبر معظم انقلاب را رعایت کنند. نمایندگان مجلس نیز بدانند که ما باید ضمانت اجرای بیانات رهبری درباره انتخاب کابینه باشیم.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حملات رژیم ددمنش، کودک کش و سرطان منطقه به غزه و فلسطین، گفت: یقین داریم به زودی مردم غزه پیروز می شوند و رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

وی در ادامه مشکل آب شرب را یکی از مهم ترین مشکلات منطقه خود دانست که درباره آن تذکری به وزیر نیرو داده است و افزود: اجرا طرح انتقال آب شرب هنوز با مشکل مواجه است. این ابهام وجود دارد طرحی که ۱۰ سال از عمر آن گذشته قرار است چه زمانی اجرا شود به خصوص که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن بسیار ناچیز بوده و نیاز به تجدید نظر دارد.

حیات مقدم در ادامه اصلاح شبکه های فرسوده آب منطقه را ناشی از بی تدبیری دانست و گفت: متأسفانه هیچ آینده روشنی در خصوص آب شرب حوزه انتخابیه خود نمی بینیم و حدود ۱۰ روستا در منطقه بندر ماهشهر فاقد آب هستند و تنش آبی منجر به درگیری ها و ایجاد نارضایتی شده است. از دولت نیز هیچ کس به این موضوع رسیدگی نمی کند. لازم است وزیر نیرو شخصا در منطقه حاضر شود تا مشکل حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم با اشاره به معضل بیکاری عنوان کرد: علیرغم نرخ اعلامی بیکاری توسط وزیر تعاون که به ۷.۷ رسیده و مورد تأیید بانک جهانی است باید گفت نرخ بیکاری تنها در استان خوزستان در حالی که دارای صنایع بزرگ فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه و مراکز مهم دیگر به ۲۵ درصد رسیده و ۲۵ هزار جوان منطقه بیکار هستند در حالی که تحصیلکرده اند. چطور می شود که نرخ بیکاری در یک استان این رقم باشد اما نرخ میانگین کشوری ۷.۷ باشد.

وی در ادامه با انتقاد از اعلام ضرایب استخدامی، عنوان کرد: هولدینگ هایی که در تهران مستقر هستند، ضرایب استخدامی بومی را رعایت نمی کنند و آن را ۱.۴ قرار داده اند که به معنای ۴۰ درصد بومی و ۶۰ درصد غیربومی است که مناطق مختلف کشور را دچار مشکل می کند و منطقه ما نیز ناامن و تبدیل به انبار باروت شده است.

حیات مقدم با بیان اینکه ما شعار عدالت اجتماعی داده ایم اما متأسفانه در عمل و در حوزه استخدامی آن را رعایت نمی کنیم، اذعان داشت: مردم منطقه آلودگی های محیطی را تحمل می کنند اما خبری از استخدام آنها نیست. از این رو باید هر چه سریع تر ضرایب استخدامی اصلاح شود و در کنار آن نیز ۵۰ درصد مدیران از ظرفیت بومیان منطقه استفاده شود چرا که هم اکنون صد در صد مدیران غیربومی هستند و همین باعث عدم حل مشکل اشتغال منطقه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید معتقد بود مدیران پروازی باید عزل شوند، عنوان کرد: امروز این سوال از وزیر نفت مطرح می شود که فرودگاه ماهشهر که فرودگاه اختصاصی پتروشیمی است، غیر از اینکه در اختیار مدیران پروازی است چه خاصیتی دارد؟ فروش عمومی بلیت هم ندارد و به صورت چارتر به فروش می رسد. امروز فراتر از مدیران، معاونان، کارشناسان و حتی نیروهای خدماتی و آبدارچی ها هم پروازی شده اند. این در حالی است که اگر تمام این هزینه ها صرف مشکلات منطقه شود مشکل فقر و بیکاری حل می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز