خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت خارجه:

بر اساس اخباری رسیده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این جمعه نسبت به قبل بیشتر شده است

بر اساس اخباری رسیده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این جمعه نسبت به قبل بیشتر شده است
کد خبر : ۱۵۰۱۵۴۱

سرپرست وزارت خارجه گفت: بر اساس اخباری که به ما رسیده مشارکت ایرانیان خارج از کشور در این جمعه نسبت به قبل بیشتر شده و این نشان‌دهنده هشیاری و هوشمندی آنها است و امیدواریم در ادوار آینده ایرانیان خارج آسان‌تر در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه، با حضور در وزارت خارجه رای خود را در صندوق انداخت.

وی گفت: امروز دور دوم انتخابات در حال برگزاری است. انتخابات جشنواره مردم سالاری در کشور ماست.

وی بیان کرد: غیر از اینکه مردم رای می‌دهند تا در سرنوشت کشور خود سهیم باشند، از آنجا که نظام جمهوری اسلامی متکی بر پشتوانه‌ی مردم است در نتیجه تک تک ارا به عنوان پشتیبان نظام به حساب خواهد آمد.

باقری کنی گفت: انتخابات هم یکی از جلوه‌ها و مولفه‌های قدرت است و هم پشتیبان دیگر مولفه‌های قدرت به حساب می‌اید. لذا وزارت خارجه رسالت دینی و انقلابی و ملی خود می‌داند تا بستر لازم برای مشارکت پرشور ایرانیان خارج از کشور را فراهم کند.

وی ادامه داد: در این دوره وزارت خارجه با استفاده از تجارب ادوار مختلف تلاش کرد تسهیلات بیشتر برای هموطنان خارج قرار دهد تا انها بتوانند در این انتخابات شرکت کنند.

باقری کنی با اشاره به عملکرد کانادا در انتخابات اخیر گفت: تنها کشور کانادا اجازه نداد ایرانیان از این حق بهره‌مند شوند. این کشور خود را مدعی حقوق بشر قلمداد می‌کند اما در برابر مشارکت ایرانیان کانادا ایستاد و اجازه‌ی برگزاری انتخابات نداد و ناقض حقوق ایرانیان بود.

وی گفت: همین کشور قبل‌تر پیمان راسخ با تروریست‌ها بست و سپاه انقلاب اسلامی را که نهاد مبارزه با تروریست‌ها است در فهرست تروریست قرار داد.

باقری کنی بیان کرد: همواره تروریست‌ها مخالف مردم سالاری هستند و کانادا این مسیر را تثبیت کرد؛ یعنی هم هم‌پیمانی با تروریست‌ها را تثبیت و هم جلوی دمکراسی را از ایرانیان مقیم کانادا سلب کرد.

وی بیان کرد: ایرانیان خارج در دور قبل به ویژه در برخی کشورهای اروپایی و غربی با مسائل غیر قابل توجیه مواجه شدند. کشورهای مدعی دمکراسی فضای غیر قابل توجیهی برای افراد رای دهنده ایجاد کردند و این افراد با انواع خشونت‌ها مواجه شدند و دولتها از این حق طبیعی مردم صیانت نکردند.

وی گفت: البته نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور از همان زمان برای استیفای حقوق ایرانیان ماموریت گرفتند تا اجازه ندهند این اتفاق بیفتد.

باقری کنی گفت: بر اساس اخباری که به ما رسیده مشارکت ایرانیان در این جمعه نسبت به قبل بیشتر شده و این نشان‌دهنده هشیاری و هوشمندی ایرانیان است و امیدواریم در ادوار اینده ایرانیان خارج آسان‌تر در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم ارای مردم پشتوانه‌ی  قوی برای اینده و پیشرفت ملت ایران باشد و موجب انسجام و وحدت ملی شود. امیدوارم از روز شنبه فصل جدیدی در عرصه پیشرفت و مردم سالاری اسلامی شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز