خبرگزاری کار ایران

در نشست مجمع ایثارگران مطرح شد؛

ظریفیان: جریان قوم برگزیده تمام قد به صحنه آمده اما ما نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم/ زرآبادی: بدون اصلاحات آینده روشن نخواهد بود

ظریفیان: جریان قوم برگزیده تمام قد به صحنه آمده اما ما نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم/ زرآبادی: بدون اصلاحات آینده روشن نخواهد بود
کد خبر : ۱۵۰۰۸۳۸

عضو دفتر سیاسی مجمع ایثارگران گفت: جریان قوم برگزیده با کاندیدای تمام قد به صحنه آمده است. اما انگاره دوم نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری حزب مجمع ایثارگران ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

غلامرضا ظریفیان عضو دفتر سیاسی مجمع ایثارگران در این نشست گفت: دموکراسی ارزشی گرانقدر است و به راحتی به دست نمی‌آید. برای به دست آوردن دموکراسی فراز و نشیب‌هایی به وجود آمده است.  هیچ کشوری دموکراسی را به راحتی به دست نیاورده است.  دموکراسی در کشور با مشروطه اتفاق افتاد و بعدها هم شکست خورد. اما جمهوری اسلامی حق تعیین سرنوشت را به وجود آورد و این موضوع یک باور و ایمان بود.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌ها بود، گفت: معتقدم بحث جمهوریت از سال ۷۶ به معنای انتخابات به عنوان یک زیست جهان وارد جامعه شد و باور مردم این بود که درباره انتخابات مناسکی رفتار می‌شود و گزینه از پیش مشخص شده است. اما مردم این انگاره را کنار زدند. برای اولین بار نهادهای مدنی این را در سال ۷۶ متوجه شدند بعد از آن جریانی به وجود آمد که معتقد بود با انتخابات مردمی شده، ادامه مسیر پیش نخواهد رفت. این قوم برگزیده می‌خواهد نقش پیشران داشته باشد و همچنان این نگاه وجود دارد و تلاش کرد این نقش را در تمشیت امور داشته باشد.

وی تصریح کرد: اندیشه دیگر به لحاظ اعتقادی معتقدند که خداوند سرنوشت را به مردم واگذار کرده و باید تلاش کرد به ارتجاع برنگردد. ما تا به امروز با این دو انگاره این مسیر را پیش بردیم جریان قوم برگزیده در انتخابات ریاست جمهوری سابق این اندیشه را با خالص‌سازی محقق کرد و به نتیجه هم رسید این انگاره خیالش راحت بود که این تمام ماجراست و غیر از ما هیچ گروه دیگری نیست. اما با حوادثی که رخ داد انگاره دوم آمد تا با تلاش و نگاه این اقلیت به انتخابات مقابله کند. حالا جریان قوم برگزیده با کاندیدای تمام قد به صحنه آمده است. اما انگاره دوم نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد.

در ادامه زرآبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ارزیابی از مشارکت و وضعیت پزشکیان در دور دوم گفت: در مرحله اول برخی نظرسنجی‌ها دقیق پیش‌بینی نکرده بودند بنابراین الان پیش بینی وضعیت آرا کار خیلی سختی است.  دوست دارم و باور دارم که برای نجات کشور حتما آقای پزشکیان می‌توانند رای بیاورند.

وی افزود: به احتمال زیاد مشارکت مردم نسبت به دور اول افزایش پیدا کند بحثی که قبلا در بین مردم اثبات شده بود این بود که در انتخابات یک فرد انتخاب می‌شود اما مردم در انتخاب این دوره به  یک دیدگاه رای می‌دهند. در این انتخابات یک دیدگاهی وجود دارد که تمام وضعیت مردم را تحت فشار گذاشته و همه چیز را گروگان گرفته و دیدگاه دیگر می‌خواهد این فشار را بردارد قطعا دیدگاه آقای پزشکیان برداشتن فشار است و مردم هم دیدگاه آقای پزشکیان را انتخاب خواهند کرد. امیدوارم اتفاق خو‌بی در روز جمعه برای مردم ایران بیفتد و آقای پزشکیان دو بخش سیاست خارجی و داخلی که تحت فشار است را اصلاح کند. اصلاح هم یک روزه اتفاق نمی‌افتد اگر اصلاح رخ ندهد آینده روشنی نخواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز