خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه تبریز در حمایت از نامزدی پزشکیان

بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه تبریز در حمایت از نامزدی پزشکیان
کد خبر : ۱۵۰۰۸۱۷

جمعی از اساتید دانشگاه تبریز در حمایت از نامزدی مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه تبریز در حمایت از نامزدی مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:

بسمه تعالی

با عنایت به اینکه فرزند خلف آذربایجان و نماینده محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی نموده اند، به دلیل سابقه بارز ایشان در عدالتخواهی، پاکدستی، تخصص گرایی، صراحت گفتار و شفافیت، آرمانخواهی و اصلاح طلبی، از ایشان اعلام حمایت نموده و از مردم شریف ایران و علی­الخصوص آذربایجان دعوت می­نماییم در انتخابات پیش­رو مشارکت نموده و با رای به ایشان گامی در راستای بهبود اوضاع اقتصادی، معیشتی، سیاسی و فرهنگی بردارند. همچنین از آقای دکتر پزشکیان تقاضا داریم متعهد گردند درصورت پیروزی در انتخابات، مجدانه پیگیر تحقق مطالبات به حق زیر باشند:

۱-  حفظ کرامت انسانی و بهبود معیشت مردم با رفع سایه­ ی تحریم­‌های ظالمانه، مهار تورم، اصلاح و چرخش نظام اقتصادی از اقتصاد دستوری به اقتصاد آزاد.

۲-  بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) با تاکید بر اجرای بدون تنازل قانون اساسی و جلوگیری از اقدامات فرا قانونی برای رفع تبعیض‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و جنسیتی.

۳-  اصلاح نظام آموزشی با ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش آموزان اقصی نقاط کشور و کوتاه کردن دست سودجویان از فرآیند نخبه گزینی.

۴-  فراهم نمودن امکان دسترسی عمومی به نظام سلامت رایگان با پوشش بیمه­‌ی همگانی.

۵-  اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی از جمله اصول ۱۵ و ۱۹، به منظور تحقق عدالت.

۶- حمایت جدی از گسترش سازمانهای مردم نهاد، تشکل‌های صنفی، رسانه­‌ها و دسترسی به اینترنت پرسرعت برای کمک به برقراری شفافیت، عدالت، جلوگیری از ظلم به مردم، حفظ محیط زیست و مقابله با فساد.

۷-  اهتمام ویژه برای احیای دریاچه ارومیه برای اجتناب از فاجعه‌­ی انسانی و زیست محیطی خشک شدن بزرگترین تالاب داخلی کشور و نیز  اقدامات جدی جهت مهار آلودگی رود ارس و نابودی جنگل های قره­داغ.

۸-  تاسیس شرکت مس آذربایجان و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع پایین دستی مس سونگون به منظور  توسعه اقتصادی و ممانعت از خروج سرمایه­‌های اقتصادی منطقه.

۹- بهره‌­برداری از پتانسیل منطقه‌­ای (همجواری با کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان، نزدیکی به اروپا) برای شکوفایی اجتماعی و اقتصادی از طریق فعال نمودن ترانزیت کالا و فراهم نمودن مراودات اقتصادی آزاد با همسایگان.

۱۰-  اهتمام جدی در تحقق سیاست توسعه متوازن و پایدار از طریق تمرکززدایی و توجه ویژه به مناطق پیرامونی.

۱۱- صیانت از استقلال دانشگاه‌ها و رعایت اصل شایسته‌سالاری در برنامه ریزی و مدیریت آموزش عالی و تلاش ویژه برای حفظ و نگهداشت نخبگان در کشور.

لیست اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز که از بیانیه فوق حمایت نموده‌­اند در ایلنا محفوظ است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز