خبرگزاری کار ایران

جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا:

چرا اپوزیسیون شکستن سنگر اصلاحات را هدف قرار می‌دهد؟/ پیش‌بینی جهش در میزان رای پزشکیان در دور دوم

چرا اپوزیسیون شکستن سنگر اصلاحات را هدف قرار می‌دهد؟/ پیش‌بینی جهش در میزان رای پزشکیان در دور دوم
کد خبر : ۱۴۹۹۹۸۲

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در گفت‌وگوهای رسانه‌های جریان اپوزیسیون خارج از کشور و مناظره‌هایی که در رسانه‌های خارجی دیدیم، همواره محور ثابت گفت‌وگوهای آن‌ها هجمه‌ به جریان اصلاح‌طلب بوده که معتقدند اگر جریان اصلاح‌طلب به عنوان خاکریز اول و مردمی از سر راه برداشته شود، استوانه‌های مقاومت مردمی در کشور متزلزل خواهد شد و نظام آسیب خواهد دید.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از آرای پزشکیان گفت: وضعیت آقای پزشکیان خوب است به این دلیل که از ایام تبلیغات انتخابات به ویژه از روزهایی که مناظره‌ها شروع شد، سیر حرکتی ایشان صعودی بوده است. دور اول انتخابات نشان داد که نظرسنجی‌هایی که صورت گرفت، درست بوده و ایشان سیر صعودی دارد. فکر می‌کنم بعد از رسیدن ایشان به دور دوم، میزان رای یک جهشی پیدا کرده و افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در مورد جناب آقای جلیلی، باید بگویم دو گروه می‌توانند جزو رأی‌دهندگان به ایشان باشند. ابتدا افرادی که در مرحله اول به ایشان رأی دادند به شرط ثبات قدم و رأی از سر آگاهی و بینش همچنان خواهند بود. حالا ممکن است به صورت درصدی بالا یا پایین‌تر بروند اما از حوزه اصولگرایی خیلی گمان نمی‌کنم، اگر شرایط به طور معقول، منطقی و طبیعی پیش رود، جهشی در رأی ایشان وجود داشته باشد. من تصور می‌کنم که اگر همین مسیر طی شود، ممکن است در دوره دوم رأی آقای پزشکیان حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: درباره آقای جلیلی هم تصور می‌کنم، جهش آنچنانی در حوزه رأی‌آوریشان وجود ندارد به دلیل اینکه بخش‌ قابل‌توجهی از ستادهای آقای قالیباف و نیروهایی که با ایشان کار می‌کردند، بنا بر استنادات، شرایط و قرائنی که به ما می‌رسد، علیرغم اعلام حمایت قالیباف از آقای جلیلی، حتما از آقای جلیلی حمایت نخواهند کرد. ما در جاهای مختلفی مشاهده کردیم که پاره‌ای از بخش‌های قابل توجه و فعالان ستادی قالیباف در استان‌ها، آشکار و پنهان به مجموعه ستادهای آقای پزشکیان نزدیک شدند و حتی اعلام آمادگی و همکاری داشتند. این اتفاق به ایجاد انگیزه در میان بخش‌های دیگری از اقشار خاکستری کمک می‌کند و اگر این احساس را داشته باشند که با رأی دادن به آقای پزشکیان درصدی از تغییر را می‌توانند ایجاد کنند، احتمال افزایش رأی آقای پزشکیان خیلی بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: به همین خاطر فکر می‌کنم، روز جمعه به شرط حضور مردم و افزایش مشارکت، آقای پزشکیان با رأی قابل ملاحظه‌ای رئیس‌جمهور خواهند شد. این آرزو است و قطعا این تحلیل شاید مبتنی بر فاکتور نباشد اما به عنوان یک آرزو و تمنا از جامعه عقلانی کشور از آنها تقاضا می کنیم پای صندوق‌های رأی بروند. ما نیازمند آرامش، تحمل، تفکر و مدارا در حوزه مدیریتی کشور، تنش‌زدایی در ساحات سیاست داخلی، فرهنگ داخلی و مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم. سابقه و عملکرد همراهان آقایان جلیلی و عملکرد خود ایشان در حوزه دیپلماسی جهانی در دوره آقای احمدی‌نژاد و بعد از آن در عرصه دولت در سایه حکایت از این دارد که با حضور آقای جلیلی در حوزه ریاست جمهوری نمی‌توانیم به این مطلوب دست پیدا کنیم.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که رسانه‌های خارج از کشور و اپوزیسیون تقریبا به ستادهای آقای جلیلی تبدیل شدند و رویکردی تخریبی علیه آقای پزشکیان داشتند. تحلیل شما درباره این موضوع چیست، گفت: متأسفانه این سخن شما کاملا منطبق بر واقعیت است و از گذشته هم به همین صورت بوده است. در گفت‌وگوهای رسانه‌های جریان اپوزیسیون خارج از کشور و مناظره‌هایی که در رسانه‌های خارجی دیدیم، همواره محور ثابت گفت‌وگوهای آن‌ها هجمه‌ به جریان اصلاح‌طلب بوده که معتقدند اگر جریان اصلاح‌طلب به عنوان خاکریز اول و مردمی از سر راه برداشته شود، استوانه‌های مقاومت مردمی در کشور متزلزل خواهد شد و نظام آسیب خواهد دید.

وی افزود: بنابراین اول شکستن سنگر اصلاحات را هدف قرار می‌دهند. الان هم با رأی آوردن آقای پزشکیان تحلیل آن‌ها این است که جریان‌ اصلاحات می‌تواند با برخی اقدمات اصلاحی آنها را ز هدفشان دور کند بنابراین سعی می‌کنند این مانع را از سر راه بردارند. یا معتقدند گفتمان اصولگرایی در جامعه ایران گفتمان ماندگاری آفرینی نیست و این گفتمان می‌تواند مردم را از حاکمیت دور کند. اگر مردم از حاکمیت دور شوند، آن زمان تحت فشار قرار دادن و ضعیف کردن نظام امری دست‌یافتنی‌تری خواهد بود. بنابراین اگر می‌بینید آنها علیه آقای پزشکیان ستاد زدند، دقیقا از این منظر است و معتقدند که برای تضعیف جمهوری اسلامی، راهکار این است که نیروهای افراطی در درون کشور سرکار باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: بنابراین نیروهای بسته که خروجی عملی آنها انسداد مجاری تعاملی ایران با خارج از کشور است، می‌توانند به انزوای بیشتر ایران کمک کنند. اگر قرار است در جمهوری اسلامی حکومتی وجود داشته باشد که باب میل آنها نبوده آنها ترجیح می دهند حداقل دولتی باشد که باب میل مردم هم نباشد و از طریق تضعیف پشتوانه‌های مردمی بتوانند به اهداف خودشان دست پیدا کنند.

جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که آقای پزشکیان در صورت انجام چه کارهایی می‌تواند آرای خود را افزایش دهد گفت: آقای پزشکیان باید با دو طبقه تعامل‌شان را بیشتر کنند. البته این موضوع فقط برعهده ایشان نیست بلکه برعهده تمام ستادها و طرفدارانی است که از طرف ایشان  در سراسر کشور مامور هستند تا این کار را انجام دهند.

وی افزود: آقای پزشکیان باید بیشتر بشنوند. مخصوصا باید صدای معترضین و منتقدین، جوانان آسیب‌دیده از اتفاقات چندسال گذشته را بشنوند و برای پیگیری مطالبات، صبورانه، محترمانه و جانبدارانه و در حمایت از آنها تحمل کنند. تا جایی که امکان دارد، امور قانونی را مستند کرده، از آنها حمایت کنند و پشت‌شان را خالی نکنند تا احساس نکنند دولت آقای پزشکیان، دولت حامی آنها نخواهد بود. آنان حتما باید باور کنند که دولت آقای پزشکیان حامی تمامی مردم از جمله مطالبات نسل جوان‌، دانشگاهی، فرهنگیان، طبقات مزدبگیر غیردولتی مثل کارخانجات و مؤسسات غیردولتی است. احساس کنند که دولت حامی حقوق مادی و معنوی آنها بوده و به صورت باورپذیری به آنها بگوییم که دولت آقای پزشکیان می‌تواند دولت خودشان باشد.

وی تصریح کرد: آقای پزشکیان در مشهد گفتند من در دولت رئیس دولت نیستم، من نماینده مردم و حامی مطالبات شما در دولت هستم. این روند باید به باور همگانی تبدیل شود..

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز