خبرگزاری کار ایران

چگونگی رای دادن افراد بی‌سواد

چگونگی رای دادن افراد بی‌سواد
کد خبر : ۱۴۹۸۸۰۶

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: کسانی که دارای سواد نیستند، می‌توانند با کمک فردی که سواد دارد به شعب اخذ رای مراجعه کنند و سپس خودشان رای را به صندوق بیاندازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات گفت: سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام است و تمام متولدین ۸ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.رای‌دهندگان حتما توجه داشته باشند که برای اخذ رای باید اصل شناسنامه یا اصل کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی افزود: کسانی که دارای سواد نیستند، می‌توانند با کمک فردی که سواد دارد به شعب اخذ رای مراجعه کنند و سپس خودشان رای را به صندوق بیاندازند.

سخنگوی ستاد انتخابات تصریح کرد: قبل از اخذ رای حتما باید احراز هویت صورت بگیرد، تا مشخص شود فرد دارای شرایط سنی برای اخذ رای هست و اینکه قبلاً در شعب دیگر رای نداده باشد.

وی افزود: رای‌دهنده وقتی وارد شعبه می‌شود، کارت ملی ارائه می‌کند و صرفا قانون انتخابات ریاست جمهوری بر داشتن کارت ملی یا شناسنامه تأکید کرده و امکان ارائه مدارک دیگر مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

اسلامی با بیان اینکه ۱۵ درصد بیشتر از ظرفیت واجدین شرایط تعرفه چاپ شده است، گفت: برای برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران و قم که به دلیل فصل تابستان ممکن است دارای گردشگر باشند، بیشتر از ظرفیت واجدین شرایط، تعرفه ارسال شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات ادامه داد: طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کمبود تعرفه پیش نیاید و به محض اینکه استانی اعلام کند به تعرفه نیاز دارد، سریعا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز