خبرگزاری کار ایران

طحان نظیف: نظام از رأی مردم حفاظت می‌کند

طحان نظیف: نظام از رأی مردم حفاظت می‌کند
کد خبر : ۱۴۹۷۵۴۱

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آراء مردم حق الناس است؛ نظام اسلامی از رأی مردم حفاظت می‌کند و عدد رأی هم برایش اهمیت دارد، حتی اگر در نتیجه کلی انتخابات تأثیری نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف در همایش حقوقدانان بسیجی کشور افزود: همه جریان‌های سیاسی باید منافع ملی و افزایش ثبات و اقتدار را با روش‌های مختلف و متعهدانه در دستور کار داشته باشند. انتخابات "در نظام" شکل می‌گیرد و نه "بر نظام".

او گفت: معرفی نامزد‌های خوب از سوی گروه‌های سیاسی و بسیاری موارد دیگر، نمونه‌های حق الناس در انتخابات است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هدف از تبلیغات، آگاهی و هدایت افراد است، اما در نظام‌های غیرخداباور، اغوا و فریب هم رخ می‌دهد.

آقای طحان نظیف افزود: این مانع نقد‌های منصفانه نیست، باید امید و حفظ کرامت رقبا هم هدف نامزد‌ها و گروه‌ها باشد.

او گفت: بهره مندی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های دولتی و عمومی به صورت برابر در تبلیغات ریاست جمهوری اهمیت دارد.

رئیس جمهور منتخب نباید وامدار صاحبان قدرت باشد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در هزینه کرد‌های انتخاباتی نسبت به منابع حلال هم باید توجه داشت؛ فرد منتخب نباید وامدار صاحبان ثروت باشد.

هادی طحان نظیف گفت: مرزبندی با دشمنان کشور از نکاتی است که در تبلیغات انتخاباتی باید به آن توجه داشت تا دشمنان ناامید شوند.

او گفت: انتخابات ریاست جمهوری باید در قوانین نظام را به سمتی پیش ببرد که فرد منتخب، بتواند به سوگندی که در قانون اساسی است، عمل کند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: از دست دادن رئیس جمهور در هر نظام سیاسی اتفاق ساده‌ای نیست، اما زیرساخت‌های قانونی کشور برای چنین روز‌هایی قوی است و نظام سیاسی ما مستحکم است؛ ما ابهامی برای ادامه مسیر نداشتیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز