خبرگزاری کار ایران

وحیدی در جمع خبرنگاران:

نظرسنجی‌ها روز به روز مشارکت بهتری را نشان می‌دهد

نظرسنجی‌ها روز به روز مشارکت بهتری را نشان می‌دهد
کد خبر : ۱۴۹۵۷۶۹

وزیر کشور گفت: اعداد نظرسنجی‌ها روز به روز مشارکت بهتری را نشان می‌دهند. امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی در پایان هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: قانون از ما خواسته است تا انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان برگزار شود. آنان نیز استدلال خودشان را در برگزاری انتخابات الکترونیک در انتخابات مجلس داشتند. شلوغی انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نیست به همین دلیل شورای نگهبان ترجیح داده است که انتخابات ریاست جمهوری اینگونه (دستی) برگزار شود، البته زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک فقط در برخی کلان‌شهرها قابل اجرا بود.

وزیر کشور گفت: پیش‌بینی شده است ۳۰۰ شعبه اخذ رای در خارج از کشور وجود داشته باشد و  به دلیل حضور حجم قابل توجهی از شهروندان کشورمان در حج و عتبات عالیات، پیش‌بینی شده تا با هماهنگی با مقامات عربستان و عراق بخشی از صندوق‌های اخذ رای در شهرهای مختلف این دو کشور استقرار یابند.دو عنصر امنیت و سلامت برای وزارت کشور بسیار اهمیت دارد. با محوریت فراجا و کمک بسیج امنیت انتخابات را برقرار می‌کنیم. حدود۱۸۰ هزار نفر در این زمینه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نصاب خوبی به دست آمد. جسته و گریخته شنیده‌ایم که برخی‌ها حرفهای غیرصحیح می‌زنند، این حرفها فضای فعلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انسان را نسبت به گوینده آن، مشکوک می‌کند. نباید در انتخاباتی که گذشته است، ایجاد شک کرد. ما قصد ورود قضایی به موضوع نداریم.نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اجازه دارند در شعب اخذ رای و هیات‌های اجرایی نماینده داشته باشند. آنان می‌توانند سر صندوق اخذ رای و زمان شمارش آرا حضور داشته باشند. با رعایت توصیه‌های وزارت کشور از سوی نامزدهای انتخابات مشکلی به وجود نمی‌آید، به خصوص در روزهای آخر تبلیغات انتخابات.

وحیدی بیان کرد:اعداد نظرسنجی‌ها روز به روز مشارکت بهتری را نشان می‌دهند. امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد. از همه سلایق و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در میدان باشند و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و تشویق کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز