خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

انتشار نامه مایت از اسماعیلی نشان داد که در دولت دوگانگی وجود دارد

انتشار نامه مایت از اسماعیلی نشان داد که در دولت دوگانگی وجود دارد
کد خبر : ۱۴۹۱۳۱۸

فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتشار نامه حمایت از اسماعیلی نشان می‌دهد که در داخل دولت هم دوگانگی وجود دارد. دو فرد شاخص آنها یکی آقای بذرپاش است. وقتی ۱۶ نفر پشت سر یک نامزد قرار می‌گیرند یعنی پشت آن یک نفر نیستند. این نشاندهنده اختلافات در داخل دولت است و اینکه آیا اختلاف دارند یا ندارند ما در آن دخالتی نمی‌کنیم. اما اینکه این اقدام قانونی یا غیرقانونی است، سوال ما و مردم بوده و باید جواب بدهند.

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتشار نامه برخی از اعضای هیئت دولت به شورای نگهبان در جهت تایید صلاحیت آقای اسماعیلی برای ادامه مسیر دولت سیزدهم گفت: موضوع عجیبی است که ۱۰-۱۵ نفر از اعضای هیأت دولت شهادت بدهند که کسی برتر از سایرین است. این هیأت‌ دولت و مجموعه آن، قرار است انتخابات برگزار کنند. آیا کار این افراد قانونی است؟ این افراد مجریان قانون هستند. آیا این نوع ورود قانونی یا غیرقانونی است؟ وقتی شما از یک کاندیدا به این شکل حمایت می‌کنید و خودتان هم می‌خواهید انتخابات برگزار کنید، در صورتی که مقام معظم رهبری بر سلامت انتخابات تاکید کردند، آیا با این نامه شبهه‌ای در سلامت انتخابات مطرح نمی‌شود؟‌ این طور به ذهن می‌رسد که اشتباهی صورت گرفته است.

وی افزود: البته انتشار نامه نشان می‌دهد که در داخل دولت هم دوگانگی وجود دارد. دو فرد شاخص آنها یکی آقای بذرپاش است. وقتی ۱۶ نفر پشت سر یک نامزد قرار می‌گیرند یعنی پشت آن یک نفر نیستند. این نشاندهنده اختلافات در داخل دولت است و اینکه آیا اختلاف دارند یا ندارند ما در آن دخالتی نمی‌کنیم. اما اینکه این اقدام قانونی یا غیرقانونی است، سوال ما و مردم بوده و باید جواب بدهند. اگر قرار باشد شما سمپات و هوادار یک نفر باشید، چطور می‌توانید سلامت انتخابات را برقرار کنید؟ حالا یک عده مثل آقای باقری سرپرست وزارت امور خارجه می‌گویند ما اصلا نبودیم و امضا نکردیم، او دیگر چطور جواب می‌دهد؟ این حرف که ما امضا نکردیم یا به زور امضا کردیم، به چه معناست؟ امیدوارم مقامات مسئول به این نامه رسیدگی کنند.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا با انتشار این نامه این شائبه به وجود نمی‌آید که نویسندگان و امضا کنندگان نامه قصد دارند به شورای نگهبان در جهت تایید صلاحیت نامزد انتخابات فشار بیاورند؟ تحلیل شما از رفتار شورای نگهبان چه خواهد بود گفت: شورای نگهبان خیلی تابع این فضاسازی‌ها نیست. خودشان هم اعلام کردند، که قانون را اجرا خواهند کرد. آیا این فرد رجل سیاسی است؟ ما از پوزیشن سیاسی آقای اسماعیلی به جز معاونت سیاسی استانداری اصفهان چیز دیگری سراغ نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که این موضوع مطرح می‌شود که جریان موسوم به حلقه مقداد به دنبال کنارگذاشتن آقای مهرداد بذرپاش است و انتشار نامه را به جریان نزدیک به آقای بذرپاش نسبت می‌دهند شما چقدر این موضوع را محتمل می‌دانید، گفت:  این جریان می‌خواهد حرکتی که سه سال قبل شروع کردند، با آقای اسماعیلی ادامه پیدا کند. در صورتی که ما معتقدیم هرچه مردم گفتند درست است. اگر مردم دوست دارند این خط ادامه پیدا کند بسم‌الله رأی بدهند. اگر دوست ندارند بگذاریم هرچه مردم گفتند ما هم تمکین کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز