خبرگزاری کار ایران

برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ در هرمزگان

برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ در هرمزگان
کد خبر : ۱۴۸۶۸۶۶

رئیس حوزه قضایی بخش بشاگرد استان هرمزگان گفت: درگیری خونین بین دو طایفه بزرگ گاه کش و زمین حسن با پیگیری و میانجی‌گری دستگاه قضایی استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش ایلنا، محمد خواجه رئیس حوزه قضایی بخش بشاگرد گفت: با پیگیری و میانجی‌گری دادگستری استان هرمزگان، شورای حل اختلاف و جمعی از مسئولین و معتمدین محلی، درگیری خونین بین دو طایفه بزرگ گاه کش و زمین حسن در شرق این استان به صلح و سازش منجر شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی یک سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفین افرادی فوت و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام با عنایت خداوند متعال طی مراسمی با حضور اینجانب و اعضای شورای تأمین، معتمدین محلی و عموم مردم شهرستان بشاگرد در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

وی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد، به منظور ایجاد مصالحه، شورای حل اختلاف به همراه ریش سفیدان و معتمدین محلی در بشاگرد وارد عمل شدند و پس از برگزاری جلسات مستمر و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، طرفین طی مراسمی با حضور مسئولین قضایی و اجرایی و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم قسم شدند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.

محمد خواجه در بخش دیگری از سخنان خود، گذشت این دو طایفه را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی شهرستان بشاگرد در همکاری به منظور برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح شهرستان بشاگرد همکاری و تعامل داشته باشند.

رئیس حوزه قضایی بخش بشاگرد در خاتمه تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در فسخ خصومات و اصلاح ذات البین، دادگستری شهرستان بشاگرد با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز