خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق پیش از دستور:

اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد باید مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۶۹۱

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:باید اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود. کمیسیون عمران نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد امام هشتم شیعیان گفت:پیشاپیش فرارسیدن سالروز میلاد نورانی امام هشتم شیعیان علی‌ بن موسی الرضا را و همچنین فرارسیدن دهه کرامت را به همه مردم شریف ایران و عموم شیعیان جهان تبریک می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ما در کشور ایران هرچه داریم از این امام رئوف داریم. ان شاءالله همانند گذشته برکات و توجهات امام رضا (ع) شامل حال همه مردم ایران و مسلمان جهان شود.

وی با اشاره به سیلاب استان خراسان بیان کرد: درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل خراسان رضوی را به خانواده آنها و مردم شریف آن دیار و عموم ملت تسلیت می‌گویم. ضروری است علاوه بر تسریع رسیدگی به حال مجروحان و پیگیری روند درمان آنها نسبت به جبران خسارات وارده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و شهرهای فریمان، کلات، سرخس، طرقبه و شاندیز اقدام شود.

قالیباف تاکید کرد:ضروری است استانداری، وزارت کشور، بنیاد مسکن و سایر نهادها امکانات خود را برای رفع نیاز مردم بسیج کنند. حل مشکلات مردم در محله سیدی مشهد و ایمن‌سازی سازه‌ها در این محله و سایر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

وی با بیان این‌که نباید در یک کلانشهر بزرگ کشور چنین مشکلی پیش بیاید ، ادامه داد:باید اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود. کمیسیون عمران نیز باید این موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به  فرارسیدن روز ملی جمعیت، گفت:  قانون حمایت از خانواده و تعالی جمعیت یکی از قوانین مترقی و از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر انقلاب از آن به عنوان قانون راهبردی یاد کردند. امیدواریم با توجه ویژه دستگاه‌های مختلف در اجرایی کردن این قانون شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه‌ریزی شده در این قانون باشیم.

وی با بیان هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تایید شورای نگهبان رسید، یادآور شد:تا پیش از مجلس یازدهم هیچ قانونی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها وجود نداشت و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها لطمه جدی به مستاجران زده است. مجلس شورای اسلامی این قانون را پس از دهه‌ها به سرانجام رساند و اکنون برای ساماندهی بازار اجاره‌بها قانون داریم. اجرایی کردن کامل این قانون بار سنگینی را از دوش ضعیف‌ترین اقشار جامعه بر خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد:قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارهای کلیدی بود که در این مجلس برای کمک به تولید به سرانجام رسید تولیدکنندگان نیز باید به ظرفیت‌های قانونی آن آشنا شده و دولت نیز باید از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون برای کمک به حوزه تولید بهره‌گیری کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز