خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مشارکت در این دوره حدود ۷ درصد از مرحله دوم انتخابات‌های گذشته بیشتر بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۳۰

اعتبارنامه‌های نمایندگان صادر شده است

وزیر کشور با بیان اینکه اعتبارنامه‌های نمایندگان از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل از شروع مجلس جدید٬ به دست منتخبان خواهد رسید، گفت: به طور طبیعی مشارکت در این دوره حدود ۶ الی ۷ درصد بیشتر از مرحله دوم انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است؛ البته میزان مشارکت دور دوم انتخابات‌ها طور معمول از دوره‌ اول کمتر است که یک موضوع طبیعی تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری احمد وحیدی وزیر کشور بعد از پایان دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات برگزار شد.

وزیر کشور گفت: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی٬ کار معرفی ۲۹۰ نماینده مجلس دوازدهم تکمیل شد و منتخبان ملت راهی خانه ملت شدند. انتخابات‌های مکرر برای انتخاب نمایندگان ملت و تحکیم مردم سالاری دینی٬ نقطه روشنی در تاریخ جمهوری اسلامی محسوب می‌‌شود.

وی افزود: این انتخابات در کمال امنیت، با مشارکت و رقابت بسیار خوب برگزار شد. تمهیدات زیادی برای ایجاد امنیت در حوزه فیزیکی و سایبری  دیده شده بود و تمام نقشه های دشمنان نقش بر آب شد و می‌توان گفت امانت داری خوبی نسبت به آرا مردم صورت گرفت.

وحیدی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات با وجود دروغ‌ها و اقدامات دشمنان بسیار قابل توجه بود و که برگ زرین دیگری را در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زدند، گفت: باید از تمامی دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما٬ وزارت ارتباطات٬ فراجا٬ شورای نگهبان٬ هیات‌های نظارت٬ استانداری‌ها٬ فرمانداری‌ها و... کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وزیر کشور گفت: برگزاری این انتخابات یک‌ کار جمعی با کمک تمامی دستگاه‌ها بود سعی شد مبتنی بر قانون جدید انتخابات٬ کارها به صورت مستمر و دقیق دنبال شود. برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در ۸ حوزه٬ یکی از اقدامات مهم در این دوره از انتخابات بود که نتایج آرا با سرعت و دقت به اطلاع مردم شریف ایران رسید که توانستیم‌ با همکاری وزارت ارتباطات این اقدام را به نتیجه برسانیم.

وی تصریح کرد: انسجام٬ همبستگی و وفاق اجتماعی جزو دستاوردهای این انتخابات بود که امیدواریم بعد از تشکیل مجلس جدید نیز در راه رسیدن به اهداف انقلاب  است.

وحیدی با اشاره به صدور اعتبارنامه منتخبان جدید مجلس دوازدهم گفت: اعتبارنامه‌های نمایندگان از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل از شروع مجلس جدید٬ به دست منتخبان خواهد رسید.‌

وزیر کشور با اشاره به میزان مشارکت خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مشارکت در این دوره حدود ۶ الی ۷ درصد بیشتر از مرحله دوم انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است؛ البته میزان مشارکت دور دوم انتخابات‌ها طور معمول از دوره‌ اول کمتر است که یک موضوع طبیعی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز