خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در عربستان:

۹۰ هزار ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۰۳۳

سفیر کشورمان در عربستان گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد و تعداد عمره‌گزاران ایرانی تا پیش از آغاز موسم حج امسال به ۶ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، در شرایطی که روابط عربستان سعودی و ایران شاهد گام‌های جدیدی در مسیر آشتی تاریخی میان دو کشور است، فرودگاه بین‌المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز در شهر مدینه، دوشنبه سوم اردیبهشت پس از ۹ سال وقفه در پروازهای مستقیم میان دو کشور، شاهد پذیرش اولین هواپیمای حامل عمره‌گزاران ایرانی بود.

علی‌رضا عنایتی، سفیر ایران در ریاض نیز درباره این گام ابراز خشنودی کرده و در گفت‌وگو با «العربیه» تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی طی اظهارات خود بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافق‌نامه ذکر کرد که در چارچوب آن اکنون از شهروندان ایرانی برای ادای عمره در عربستان سعودی استقبال می‌شود.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای سفر عمره پایان خواهد یافت به ۶ هزار عمره‌گزار خواهد رسید.

عنایتی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

شایان ذکر است که طی دوره اخیر، ریاض و تهران با بازگشایی سفارتخانه‌های خود نزد یکدیگر و توافق بر افزایش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به ویژه امنیتی و اقتصادی، گام‌هایی در جهت گسترش روابط و اجرای «توافق پکن» برداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز