خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:‌

باید به انتخابات رقابتی و مشارکت حداکثری بازگردیم

باید به انتخابات رقابتی و مشارکت حداکثری بازگردیم
کد خبر : ۱۴۵۱۴۶۰

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر بخشی از قدرت نباید در رفتار و عملکرد خود در مسئله انتخابات دخالت کند و بخواهد اعمال زور و قدرت کند، باید رقابت برقرار باشد و همه باشند. بنابراین باید به انتخابات همه‌جانبه، رقابتی و مشارکت حداکثری بازگردیم. راه‌حل این است.

محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال تحلیل شما از صدور بیانیه ۱۱۰ نفره با عنوان روزنه‌گشایی چیست و چه اهدافی پشت آن قرار دارد گفت:  ما از انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ و امسال انتخابات ۱۴۰۲ به سمتی رفتیم که این تعبیر مسیر خالص‌سازی جا افتاد و مشارکت حداکثری از دستور خارج شد. مشارکت تضمین‌شده و نتیجه‌ معین در دستور کار برخی قرار گرفت. دوستان ما در انتخابات ۱۴۰۰ به این جمع‌بندی رسیدند که بعد از آن ردصلاحیت‌ها، گفتند ما سونامی ایجاد می‌کنیم و بعد از آن معلوم شد مردم نیامدند و رأی‌های آقای روحانی خانه‌نشین شدند و رأی آقای رئیسی هم ۲ میلیون تغییر کرده است.

وی افزود: تصمیمات جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ نصف به نصف بود. الان می‌بینید جبهه اصلاحات در تصمیمات به یک اجماعی رسیده و در مورد بخشی که اقلیت می‌شوند اگر بگوییم انشعاب، درست نیست. بالاخره کار حزبی و تشکیلاتی کردن اقلیت و اکثریت دارد.  در کار حزبی و سیاسی باید این چیزها را پذیرفت که اساس آن اکثریت و اقلیت است. در دنیا هم همین است اکثریت در جای خود قرار دارد و حقوق اقلیت هم باید رعایت شود. اینجا هم طبیعی است که حقوق و فراکسیون اقلیت و حرمت‌ها هم باید حفظ شود. در جبهه اصلاحات به نظر می‌آید آنچه که در مرکز رخ داد و در استان‌ها هم یکی‌یکی اتفاق می‌افتد اجماع نظر در جبهه اصلاحات است و چیزی عاید اصلاحات نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در انتخابات موضوع رقابت پایه و اصل مشارکت، اصل آزادی رقابت، سلامت انتخابات است. انتخابات خیلی اصول دارد نمی‌شود ما یک کاری بکنیم و اسم آن را بگذاریم انتخابات و بعد بگوییم همین است که هست. امام در بهشت‌زهرا درباره انتخابات نهیب زدند که نباید مسیر و روش نفی رقابت را برویم. هر بخشی از قدرت نباید در رفتار و عملکرد خود در مسئله انتخابات دخالت کند و بخواهد اعمال زور و قدرت کند، باید رقابت برقرار باشد و همه باشند. حالا اصلاح‌طلبان که می‌خواهند در چارچوب نظام کار کنند می‌گویند خیر. بنابراین باید به انتخابات همه‌جانبه، رقابتی و مشارکت حداکثری بازگردیم. راه‌حل این است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز