خبرگزاری کار ایران

اسلامی:‌

قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها آمده نه جنجال‌آفرینی/ مساله هسته‌ای یک موضوع ملی و راهبردی است نه سیاسی، گروهی و جناحی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۷۲۴

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قانون اقدام راهبردی یک هدف مشخص دارد. قانون نیامده که ما را با جنجال آفرینی مواجه کند، بلکه قانون برای لغو تحریم‌ها آمده است. بنابراین اقداماتی که در چارچوب قانون انجام می‌دهیم برای لغو تحریم‌هاست. برجام هم برای لغو تحریم‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسات هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای اخیر کشورهای غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: اینکه ادعاهای غرب آغشته به مسائل سیاسی است و سه کشور اروپایی زیاده خواهی و زورگویی می‌کنند کاملا مبرهن و آشکار است. موضوعی که وجود دارد این است که چار چوب روابط ما با آژانس درباره پادمان و ان پی تی است، به آن متعهدیم و عمل می کنیم. این را مرتب گفتیم و تکرار می کنیم. آژانس هم نظارت می کند، دوربین و هم بازرس دارد، گزارش های سه ماه و شش ماه یکباری که آژانس ارائه می دهد مربوط به عملکرد برجام است که ظرفیت تعهد دارد. آنها هم تعهداتی داشتند و طبق قرارداد برجام بازگشت از تعهدات در اجرای قانون راهبردی طبیعی است، اگر آنها برگردند و تعهدات خود را انجام دهند، ما هم برمی گردیم.

وی در پاسخ به این سوال آیا قانون اقدام راهبردی باعث عدم احیای برجام در سال ۹۹ شد، گفت:‌ مساله هسته‌ای یک مساله ملی و راهبردی است. یک مساله سیاسی، گروهی  و جناحی نیست بلکه اقتدار آفرین است. رهبری فرمودند صنعت هسته ای برای کشور آبرو است از این جهت که اقتدار آفریده و امروز هم در خدمت مردم، خدمات خود را ارائه می دهد و مردم خیلی بیشتر از گذشته به ابعاد و تاثیرات آن در زندگی شان و در کشور آگاهی پیدا می کنند. بنابراین قانون اقدام راهبردی یک هدف مشخص دارد. قانون نیامده که ما را با جنجال آفرینی مواجه کند، بلکه قانون برای لغو تحریم‌ها آمده است. بنابراین اقداماتی که در چار چوب قانون انجام می‌دهیم برای لغو تحریم هاست. برجام هم برای لغو تحریم ها است. برجام حاصل ۲۰ سال مذاکره است که هدف آن هم لغو تحریم‌ها است. بنابراین تحریم‌ها را لغو کنند و دست از جنجال و زورگویی و زیاده‌خواهی هم بردارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران همچنان در قالب برجام حضور دارد و در قالب قانون اقدام راهبردی مجلس به تعهدات خود عمل می‌کند، گفت: در خصوص توافق با آژانس هم باید بگویم که سه پاراگراف در توافق اسفند بین ایران و آژانس وجود داشت، سه پاراگراف ۳ تا ۴ خطی که در پاراگراف اول می‌گوید که روابط ایران با آژانس در چارچوب پادمان و ان پی تی است.

اسلامی بیان کرد: در پاراگراف دوم می‌گوید که در خصوص مکان‌های ادعایی طرفین باید در راستای حل و فصل آن با یکدیگر همکاری کنند. در پاراگراف سوم هم اشاره شده است که ایران و آژانس باید یک الگویی را جهت پیشبرد برنامه های مشترک خود در دو پاراگراف بالایی این توافق تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما صبورانه و منطبق بر ضوابط در حال انجام کارهای خود هستیم و از چارچوب حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم. اتهاماتی که طرف مقابل به ایران می‌زند خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند و با واقعیت منطبق نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیوستن این سازمان به سامانه مودیان مالیاتی گفت: صورت‌های مالی را چون سیستم حسابرسی مالیاتی دارد و به صورت تجمعی حسابرسی می‌شود به سازمان امور مالیاتی گزارش می‌کنیم و رسیدگی می‌شود و سر زمان خودش تعهدات مالیاتی خود را انجام دادیم و هیچ گونه بدهی مالیاتی نداریم. شرکت‌های ما به دلیل اینکه سازمانی خاص هستیم و اطلاعات ما طبقه‌بندی شده هست یک نظام حسابرس مالیاتی دارند و حسابرس مالیاتی را با ممیز مالیاتی مربوطه مرور می‌کنند و مالیاتی که به ما تعلق می‌گیرد را پرداخت می‌کنیم.

وی در مورد اقدامات این سازمان در هفته اخیر گفت: ما این هفته اولین کلینیک زخم را در ورامین راه‌اندازی کردیم. این گام اول برداشته شد و این را در سطح کشور گسترش خواهیم داد. برای ما بردن فناوری هسته‌ای در زندگی مردم و خدمت‌رسانی به مردم امر مهمی است که روی آن برنامه داریم و به حمدالله گام اول برداشته شد.  این  را در سطح کشور گسترش می‌دهیم با پلاسماتراپی زخم‌های دیابتی خیلی زود کنترل می‌شود و‌ آن رنج و درد بی‌حسابی که بیماران داشتند که تا قطع عضو می‌رفتند دیگر تداوم پیدا نمی‌کند و از این بابت خوشحالیم که این خدمت را ارائه کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز