خبرگزاری کار ایران

در دیدار با کمیسر عالی پناهندگان مطرح شد؛

درخواست امیرعبداللهیان برای ممانعت از شکل‌گیری موج جدید آوارگی فلسطینان

درخواست امیرعبداللهیان برای ممانعت از شکل‌گیری موج جدید آوارگی فلسطینان
کد خبر : ۱۴۲۷۷۶۰

کمیسر عالی پناهندگان و امیرعبداللهیان در ژنو دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با «فلیپو گرندی» کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مبینی معاون وزیر کشور و مدیران همراه وی نیز حضور داشتند، وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری خیلی خوب اجلاس مجمع جهانی پناهندگان تشکر کرد و آن را فرصتی ارزشمند برای تمرکز تخصصی بر مسئله پناهندگان و آوارگان و تقلیل مشکلات پناهجویان و کشورهای میزبان آنان دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور چند میلیون آواره خارجی در ایران و خدمات گسترده کشورمان به آنها که بویژه در سایه تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران ارائه می‌شود، انتظارات و درخواست‌های حمایتی جمهوری اسلامی ایران از کمیساریا و سازمان ملل در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت عدم تعامل تبعیض آمیز کمیساریا و سازمان‌های مسؤول بین‌المللی در خصوص آوارگان و پناهندگان کشورهای مختلف و کشورهای میزبان آنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار نگرانی نسبت به تحولات غزه، از اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان از شمال به جنوب غزه و از آنجا به کشورهای همسایه اظهار نگرانی کرد و با اشاره به گفت‌وگوهای خود با گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این زمینه، خواستار حمایت قوی کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از مردم فلسطین و ممانعت از شکل گیری موج جدید آوارگی فلسطینان شد.

گراندی نیز در این دیدار ضمن تشکر از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران از حجم بزرگی از پناهندگان و آوارگان خارجی، از تلاش‌ها و حمایت‌های خدماتی بسیار خوب ایران از جمع بزرگ آوارگان و پناهندگان در ایران تشکر کرد.

وی با تبیین سیاست‌های حمایتی کمیساریا در حمایت از کشورهای میزبان پناهندگان از طریق بسیج توانمندی‌ها و نیز جلب کمک‌های کشورهای کمک کننده افزود، کمیساریا در تلاش است که با تأمین جبران کمبودهای مالی و بودجه‌ای از طرق مختلف، حمایت‌های خود را از کشورهای میزبان افزایش دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز