خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان:

هنوز وارد بررسی صلاحیت کاندیداهای خبرگان نشدیم/ در بررسی لایحه حجاب و عفاف دقت عمل داشتیم

 هنوز وارد بررسی صلاحیت کاندیداهای خبرگان نشدیم/ در بررسی لایحه حجاب و عفاف دقت عمل داشتیم
کد خبر : ۱۴۲۶۳۹۴

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جامعه دانشجویی به عنوان نسل جوان و پیش‌رو از اثرگذاری بر جامعه برخوردار بوده است، به همین خاطر دانشجویان نباید از نقش خود غافل شوند و همچنین نباید اجازه دهند که برایشان مسائل بی‌اهمیت طرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی به مناسبت روز دانشجو که توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی ضمن اشاره به اهمیت نقش فعالیت‌های دانشجویی در کشور و فضای اجتماعی و سیاسی، گفت: جامعه دانشجویی ایران در طول تاریخ همواره حضور پرافتخاری در کنار اقشار مختلف جامعه داشته و به عنوان نسل جوان و پیش‌رو از اثرگذاری بر جامعه برخوردار بوده است، به همین خاطر دانشجویان نباید از نقش خود غافل شوند و همچنین نباید اجازه دهند که برایشان مسائل بی‌اهمیت طرح کنند.

وی در ادامه به دوگانگی رفتاری در قدرت‌ها و لزوم جهاد تبیین، ابراز داشت: همین امروز که ما صحبت می‌کنیم، جهان امروز با دوگانگی و رفتارهای زشت و نادرستی ادعاهای کشورها و دولت‌های غربی مواجه است، امروز ما استانداردهای دوگانه و چهره زشت این رفتار را در رابطه با غزه مشاهده می‌کنیم که حدود ۶۴ روز است که عملا با یک نسل‌کشی مواجه هستیم و یا کسی به روی خودش نمی‌آورد یا اینکه قطعنامه به راحتی وتو می‌شود که این‌ها نیاز به تبیین دارد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به موضوع بحث عنوان کرد: موضوع صحبت و دعوت در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بحث ماه‌های اخیر و پیش رو یعنی انتخابات است، ما در ۱۱ اسفند سال جای ان‌شاءالله شاهد دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم. هر دو انتخابات حائز اهمیت هستند و اقدامات اجرایی آن‌ها از ماه‌ها قبل آغاز شده است.

وی افزود: یکی از اتفاقاتی که قبل از پیش ثبت‌نام اجرایی شد اصلاح قانون انتخابات بود که سال‌ها مطرح بود، نشان به این نشان که بیش از ۷ سال قبل سیاست‌های کلی انتخابات از مهر ۹۵ ابلاغ شده بود؛ مجموعه کسانی که دست اندر کار انتخابات بودند اذعان داشتند که این قانون نیاز به اصلاح دارد، لذا از مجلس گذشته بحث اصلاح قانون انتخابات مطرح شده بود و پیگیری می‌شد و از سال گذشته این موضوع مقداری بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ لذا یک سال گذشته مکرر و مستمر بر سر زبان‌ها بود. در مواردی هم دغدغه وجود داشت که ما در کشوری هستیم که تعداد ثبت نام داوطلبان بالاست، مثلا در انتخابات دوره قبل ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام و در انتخابات کنونی حدود ۲۵ هزار نفر ثبت نام داشتیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان پیرامون مسأله صلاحیت حسن روحانی رییس‌جمهور پیشین و اینکه آیا از حسن روحانی آزمون گرفته می‌شود؟ آیا او سایر شرایط تایید در انتخابات خبرگان را دارد؟، گفت: هنوز وارد بررسی کاندیداهای خبرگان نشدیم، علت هم این است که درحال سپری کردن مراحل اولیه است، آزمون شفاهی دو هفته قبل برگزار شد و آزمون کتبی در حال برگزاری است. البته این را هم عرض کنم که از کسانی که اعضای فعلی هستند یا اعضای قبلی هستند یا قبلاً در آزمون پذیرفته شدند دیگر آزمون مجدد اخذ نمی‌شود. درخصوص سایر شرایط کاندیداتوری در انتخابات، شرایط همه افراد داوطلب بررسی می‌شود.

وی همچنین در واکنش به این مطلب که نباید لایحه حجاب و عفاف به صورت عادی و مانند لوایح دیگر بررسی می‌شد و باید بررسی ویژه صورت می‌گرفت، عنوان کرد: نسبت به لایحه حجاب و عفاف که فرمودید من معتقدم در کشور هر کسی باید کار خودش را انجام دهد، اینکه عرض کردم مانند هر طرح و لایحه دیگری بررسی شده به معنای آن است که ما اگر اشکال و ایرادی در لایحه بود آن را نادیده نگرفتیم و در بررسی دقت عمل داشتیم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز