خبرگزاری کار ایران

رئیسی در همایش «چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی»

در برابر شبیخون فرهنگی راهی جز مصون‌سازی مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگی خود نداریم

در برابر شبیخون فرهنگی راهی جز مصون‌سازی مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگی خود نداریم
کد خبر : ۱۴۲۶۲۲۵

رئیس جمهور گفت: ما در مسایل فرهنگی نیازمند یک نظم و محتوای انقلابی هستیم. کار در این زمینه زیاد شده ولی نظم بخشی نیازاست که شاید قرارگاه بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند تا محتوای مناسب با انقلاب اسلامی ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که به نظر من توجه به رهنمودهای رهبری درباره شورای انقلاب فرهنگی همواره برای این شورا و دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور نو و چراغ راه آینده است، گفت: این جلسه برای یادآوری این رهنودهاست و می‌تواند کار را در مراکز فرهنگی و علمی به سمت مورد توجه ایشان و اقتضای انقلاب اسلامی، هدایت کند. اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست.جهت دهنده اقدامات بشری، فرهنگ است و می‌تواند این روند را هم کند کند و هم شتاب دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد:مساله فرهنگ بسیار مهم در جهت دهی اقدامات اقتصادی، اجتماعی، علمی و در همه حوزه‌هاست.فرهنگ مهمترین ابزار برای پیشرفت و موفقیت یک جامعه به حساب می‌آید و اگر از ابزار فرهنگی استفاده شود، نیازی به ابزار الزام‌آور و تحمیلی نیست.همه باید  به قانون عمل کنند اما اگر فرهنگ جامعه از فرهنگ مصرفی به مولد متحول شد، کار خیلی سهل می‌شود تا این‌که در این زمینه قوانین تصویب کنیم و الزامات بگذاریم. ابزارهای فرهنگی برای دستیابی به این هدف بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به این که قانون رفع موانع تولید یا قانون فناوری‌های نوین الزاماتی ایجاد کرده است که من آن‌ها را نفی نمی‌کنم اما فرهنگ سازی برای اقتصاد مولد، اهمیت دارد، اظهار داشت:ما در مسایل فرهنگی نیازمند یک نظم و محتوای انقلابی هستیم. کار در این زمینه زیاد شده ولی نظم بخشی نیازاست که شاید قرارگاه بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند تا محتوای مناسب با انقلاب اسلامی ایجاد کند. همه بخش ها دارند کار می‌کنند اما جایگاه این شورا ایجاب می‌کند تا این کار انجام شود. ما در برابر شبیخون فرهنگی راهی جز مصون‌سازی مبانی انقلاب اسلامی و فرهنگی خود نداریم.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز