خبرگزاری کار ایران

ایران میزبان نشست اپدیم در سال ۲۰۲۴ شد

ایران میزبان نشست اپدیم در سال ۲۰۲۴ شد
کد خبر : ۱۴۲۵۷۶۴

جمهوری اسلامی ایران با تصویب شورای حکام اپدیم، نایب رئیس شورا و میزبان نشست آتی شورا در سال ۲۰۲۴ شد.

به گزارش ایلنا، هشتمین نشست شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (APDIM اپدیم) امروز در شهر دوشنبه، تاجیکستان به ریاست رستم نظرزاده، رئیس کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان برگزار شد.

در این نشست هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه شرکت و سخنرانی کرد.

معاون رئیس‌جمهور در این سخنرانی گفت: امروز در حالی برای گفت‌وگو در زمینه بلایای طبیعی گردهم آمده ایم که مردم فلسطین در غزه با یک فاجعه و بلای انسانی مهلک به واسطه حملات نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه دو و سه دهم میلیون نفر که نزدیک نیمی از آنها کودکند، مواجه هستند. ما این حملات را قویا محکوم می‌کنیم. 

وی ادامه داد: بلایای طبیعی مرز نمی شناسند و ضروری است برای مقابله با آنها تلاش‌های هماهنگ و یکپارچه منطقه ای به عمل آمده و از ظرفیت کشورهای مختلف منطقه استفاده کنیم. از جمله این بلایا موضوع طوفان‌های شن و گرد و غبار است که نیازمند اجرای یک برنامه اقدام منطقه ای است. 

در ادامه این نشست، با تصویب شورای حکام اپدیم، جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس شورا و میزبان نشست آتی شورا در سال ۲۰۲۴ شد.

شایان ذکر است محمدحسن نامی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در نشست مذکور شرکت و سخنرانی کرد.

اپدیم از دفاتر وابسته به کمیسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه بوده که دبیرخانه آن در تهران مستقر است. شورای حکام اپدیم ۹ عضو دارد که سالانه تشکیل جلسه می دهد و گزارش اقدامات و برنامه‌های مالی و اداری آن مرکز برای سال‌جاری و آتی را بررسی و تصویب می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز