خبرگزاری کار ایران

خضریان:

آمار و اطلاعات قابل استناد از وضعیت زمین‌خواری در کشور وجود ندارد

آمار و اطلاعات قابل استناد از وضعیت زمین‌خواری در کشور وجود ندارد
کد خبر : ۱۴۲۴۶۳۹

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: آمار و اطلاعات قابل استنادی از وضعیت زمین‌خواری در کشور وجود ندارد اما وجود این پدیده در سطح کشور، قابل کتمان نیست.

به گزارش ایلنا، علی خضریان با اشاره به روند کار این کمیسیون اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون اصل نود قانون اساسی، گزارش نظارتی این کمیسیون از چالش‌ها و راهکارهای مقابله با زمین‌خواری در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در نوبت قرائت در جلسه علنی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از پدیده‌های مذمومی که جامعه را با تهدید جدی مواجه کرده، زمین‌خواری و پدیده‌های امثال آن نظیر کوه‌خواری، جنگل‌خواری، دریاخواری و ساحل‌خواری است و موارد مذکور به ویژه زمین‌خواری یکی از مصادیق نقض حقوق حقه مردم و دولت محسوب می‌شود که آثار و پیامدهای بسیار نامطلوبی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و محیط‌زیستی برای کشور به دنبال دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: از بین‌رفتن منابع طبیعی و اراضی کشاورزی و در نتیجه تهدید امنیت غذایی و تخریب محیط زیست، تشدید گرانی کالاها و خدمات به ویژه مسکن در اثر تشکیل بازار بورس زمین و افزایش سوداگری و کسب سود بادآورده و خارج از مسیرهای عرفی و قانونی از جمله نتایج پدیده زمین‌خواری به شمار می‌آید.

خضریان تاکید کرد: مقابله با چنین پدیده‌هایی بارها مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری قرار گرفته است و به جهت اینکه تعریف مشخص و متقنی از مفهوم و پدیده زمین‌خواری در ادبیات حقوقی و علمی حداقل در داخل کشور بیان نشده، آمار و اطلاعات قابل استنادی از وضعیت زمین‌خواری در کشور وجود ندارد؛ اما وجود این پدیده در سطح کشور به خصوص در عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی و گسترش روزافزون آن قابل کتمان نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: از این رو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، بنا بر مأموریت‌های ذاتی خود چند سالی است که با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف، مصادیق علل و چالش‌ها و راهکارهای زمین‌خواری را مورد بررسی قرار داده و گزارشی از زمینه‌ها، علل، مصادیق و راهکارهای مقابله با آن تدوین و این گزارش را جهت قرائت، تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز