خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی جزئیات برنامه هفتم توسعه؛

مجلس به نیروی انتظامی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مجوز داد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۷۷۴

نمایندگان مجلس به نیروی انتظامی اجازه دادند نیروی انسانی موردنیاز خود را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی (۲) ماده ۱۰۳ این لایحه با ۱۶۶ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سید غنی نظری خانقاه در مخالفت با این بند الحاقی، گفت: در این بند باید مباحث مربوط به بالا بردن انگیزه در نیروی انتظامی دیده می شد چرا که این عزیزان در بحث مالی در مضیقه بوده و حقوق آن ها بسیار پایین است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عزیزان نیروی انتظامی برای داشتن خانه سازمانی نیز باید مدت ها منتظر بمانند، همچنین در خصوص تجهیزات نیز این نیرو با مشکل مواجه است که باید این موارد در این بند دیده می شد لذا لازم است این بند به کمیسیون ارجاع داده شود تا موارد مذکور در بند الحاقی گنجانده شود.

سیدناصر موسوی لارگانی در موافقت با این بند الحاقی، افزود: دغدغه های مطرح شده توسط مخالف محترم نیز جزو دغدغه های بنده نیز هست اما در حال حاضر نیروی انتظامی با مشکل کمبود نیرو مواجه است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم بیان کرد: آنچه به وضوح می توان در خصوص مشکلات نیروی انتظامی دید بحث کمبود نیرو است که این کمبود نیرو در شهرستان ها محسوس می باشد که این بند می تواند مرهمی بر زخم کمبود نیرو در نیروی انتظامی باشد لذا لازم است که این بند مورد توجه نمایندگان محترم قرار گیرد.

در بند الحاقی (۲) ماده ۱۰۳ این لایحه آمده است: به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود با تایید ستاد کل نیروهای مسلح به منظور متناسب سازی استعداد فرماندهی انتظامی با نیازهای امنیتی انتظامی کشور و کاهش فاصله استعداد پایور موجود با شاخص ۵ نفردر هر هزار نفر جمعیت، در طول اجرای برنامه پایور مورد نیاز را به موجودی خود اضافه نماید (هر سال حداقل پنج هزار نفر) به نحوی که این شاخص تا پایان برنامه هفتم در چهارچوب بودجه مصوب به جذب (۳) نفردر هر هزار نفر جمعیت برسد. اعتبارات مورد نیاز اجرای این بند در بودجه سالانه فراجا توسط دولت منظور می گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز