خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران:

نیروگاه اتمی بوشهر موجب تولید ثروت برای کشور شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۲۲۲

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر در ۱۰ سال گذشته توانسته‌ایم از مصرف قابل توجه سوخت‌های فسیلی و نیز تولید گازهای آلاینده جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین درخشنده در آیین گرامیداشت دهمین سال بهره‌برداری تجاری از نیروگاه اتمی بوشهر که با حضور معاون‌رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مدیران صنعت هسته‌ای برگزار شد؛ به ارایه گزارشی از عملکرد ۱۰ ساله از بهره‌برداری تجاری این نیروگاه پرداخت.

وی اظهار کرد: در یک دهه اخیر و با بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر توانسته‌ایم از تولید و انتشار بیش از ۶۰ میلیون تن انواع گازهای آلاینده جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران تاکید کرد: بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر ضمن صرفه‌جویی‌های چشمگیر در مصرف سوخت‌های فسیلی، موجب تولید ثروت برای کشور شده است.

وی افزود: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند و نقش موثرتری را در تولید پایدارتر برق هسته‌ای در کشور ایفا کنند.

درخشنده با اشاره به نحوه فعالیت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در یک دهه گذشته، توضیح داد: در این واحد شاهد تولید برق و ممانعت از تولید و انتشار گازهای آلاینده بوده‌ایم؛ خوشبختانه این دستاوردها با برنامه‌‌ریزی‌های منظم و توسط همکاران منظم، تلاشگر و متخصص شاغل در نیروگاه اتمی بوشهر و صنعت هسته‌ای کشور به‌دست آمده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر جزو معدود صنایع با تکنولوژی بالا و به اصطلاح «های تک» به‌شمار می‌آید که در مدت زمان محدود و پس از تحویل به طرف ایرانی توانسته به شکل قابل توجهی توسط نیروهای بومی به کار خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: هرآنچه که برنامه‌ریزی درستی برای آن صورت گیرد، قطعا مشمول الطاف الهی است و دستاوردهای فعلی نیروگاه اتمی بوشهر نیز با لطف خداوند و تلاش،‌ کوشش و بردباری همکاران به‌دست آمده و باید تاکید کنم که قله‌های آتی پیشرفت و توسعه قابل فتح خواهد بود.

تاثیر فعالیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های نیروگاه اتمی بوشهر در ایجاد نهادها و مراکز تخصصی دانش‌بنیان بوده است؛ گفت: تولید برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر نقش موثری در ایجاد نهادها و مراکز دانش‌بنیان با هدف پشتیبانی از این نیروگاه داشته است که می‌توان به ایجاد و شکل‌گیری شرکت تبنا به عنوان بزرگترین مجموعه تعمیرات تخصصی اشاره کرد که در کنار واحد یکم نیروگاه در حال نقش آفرینی است. همچنین شاهد شکل‌گیری شرکت توانا و مجموعه سازمان پشتیبانی فنی بوده‌ایم که نقش بسیار اساسی را در رفع نیازهای پشتیبانی فنی نیروگاه بر عهده‌ داشته است. برخی از این شرکت‌ها نیز در بومی‌سازی خدمات و قطعات مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر نقش آفرینی می‌کنند.

درخشنده بیان کرد: آنچه در نیروگاه اتمی بوشهر انجام می‌شود چه در زمینه فعالیت‌های بهره‌برداری و چه از نظر فعالیت‌های تخصصی پشتیبانی فنی منطبق بر بالاترین استانداردهای این صنعت باشد.

تولید و تزریق ۶۱ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای

رییس نیروگاه اتمی بوشهر نیز در آیین گرامیداشت دهمین سال بهره‌برداری تجاری از این نیروگاه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در یک دهه اخیر به ویژه تولید ایمن و اقتصادی برق هسته‌ای توسط شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت.

رضا بنازاده در این مراسم اظهار کرد: از تلاش‌های کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌کنم زیرا تلاش‌های همکاران ما در نیروگاه اتمی بوشهر سبب تولید ۶۱ میلیارد کیلووات ساعت برق پاک و تزریق آن به شبکه سراسری شده است.

وی همچنین به بیان جزییاتی از نحوه فعالیت‌های عمرانی و روند اجرایی احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز