رئیسی در دیدار رئیس مجلس الجزایر:
تهیه نقشه راه، نقش موثری در گسترش تعاملات ایران و الجزایر دارد
رئیسجمهور سفر رئیس مجلس الجزایر به تهران را نقطه عطفی در روند رو به گسترش روابط دو کشور دانست و تاکید کرد: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و الجزایر و تهیه نقشه راه روابط، میتواند نقش موثری در تسریع و تسهیل گسترش تعاملات فیمابین داشته باشد.
به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سهشنبه در دیدار ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس الجزایر، سفر وی را نقطه عطفی در روند رو به گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و الجزایر و تهیه نقشه راه روابط، میتواند نقش موثری در تسریع و تسهیل گسترش تعاملات فیمابین در حوزههای مختلف داشته باشد.
رئیسجمهور با بیان اینکه ایران امروز کشوری فناور است که توانسته تحریمها و فشارها علیه خود را به فرصتهایی برای پیشرفت تبدیل کند، آمادگی ایران را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردهای خود با کشور دوست و برادر الجزایر اعلام کرد.
وی با قدردانی از مواضع صریح الجزایر در قبال مصالح جهان اسلام و روشنگری نسبت به ماهیت و سیاستهای رژیم صهیونیستی، به مخالفت کشورهای سلطهگر و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی با گسترش روابط بین کشورهای مستقل اشاره کرد و اظهار داشت: ایران و الجزایر با توجه به دیدگاههای مشترک در مسائل منطقهای و بینالمللی میتوانند، همکاریهای سازنده و مفیدی به نفع ملتهای خود و جهان اسلام داشته باشند.
ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار با ابلاغ سلامهای گرم عبدالمجید تبون، رئیسجمهور کشورش به رئیسی، تصریح کرد: ایران قدرتی محوری و متکی به سابقه تمدنی و فرهنگی کهن است که قدرتمندتر شدن آن، تقویت بیشتر امت اسلامی را در پی دارد.
رئیس مجلس الجزایر ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به خاطر حمله تروریستی اخیر به حرم شاهچراغ خاطرنشان کرد: از روند رو به گسترش مراودات دیپلماتیک میان دو کشور خوشحالیم و با توجه به روابط سیاسی دوستانه و فراهم بودن همه لوازم، علاقمند به گسترش روابط اقتصادی فیمابین نیز هستیم.
بوغالی با اشاره به برخی رخدادها نظیر اهانتهای مکرر به ارزشهای مسلمانان و نیز تشدید اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، تقویت انسجام میان کشورهای اسلامی و اتخاذ مواضع مستحکم برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی را ضروری دانست.