خبرگزاری کار ایران

عبدلیان‌پور در نشست خبری:

شعار ما این است که هیچ فرد ایرانی در کل کشور بدون وکیل نخواهد ماند/ سعی می‌کنیم آزمون مرکز وکلا بدون هیچ مشکلی برگزار شود

شعار ما این است که هیچ فرد ایرانی در کل کشور بدون وکیل نخواهد ماند/ سعی می‌کنیم آزمون مرکز وکلا بدون هیچ مشکلی برگزار شود
کد خبر : ۱۳۸۴۲۳۰

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: سامانه‌ای در هفته قوه قضائیه به عنوان نرم‌افزار حقوق عامه طراحی و راه اندازی شده است که کارشناسان حقوقی و انتظامی در خصوص موضوعاتی که مورد سوال است، پاسخ دهند و هدف بالابردن سطح سواد حقوقی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: بر سر قضایای قرآن‌سوزی جلسات متعددی برگزار کردیم و یک کار ویژه انجام دادیم.

رئیس مرکز  وکلا ، کارشناسان رسمی مشاوران خانواده قوه قضاییه تاکید کرد: قرآن کتاب بزرگ آسمانی است و دوستش داریم و برایش جان دادیم و مرکز پیگیری ویژه در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: ما یک بیانیه دادیم و به وکلای کشور سوئد هم گفتیم این کار، کار خوبی نیست و افرادی دوست ندارند مذاهب در کنار هم‌باشند.

عبدلیان‌پور در خصوص بانک اطلاعاتی وکلای تخصصی بیان کرد: روزی ‌که به مرکز آمدم این ضعف را احساس کردم و باید بگویم طی یک ماه آینده گروهی از وکلای تخصصی ما شروع به کار می‌کنند.

وی افزود: سعی می‌کنیم مطابق مشورتی که با دوستان داشتیم مکانیزمی برای دوستانی که با همکاری می‌کنند به عنوان وکلای انقلابی مرکز معرفی کنیم و نباید تنها افرادی را برندسازی کنیم که نباید در چنین جایگاهی باشند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده قوه قضائیه تاکید کرد: یک سامانه‌ای در هفته قوه قضائیه به عنوان نرم‌افزار حقوق عامه طراحی و راه اندازی شده است که کارشناسان حقوقی و انتظامی در خصوص موضوعاتی که مورد سوال است، پاسخ دهند.

وی افزود: هر فردی با هر سطح سوادی می‌تواند از این نرم افزار استفاده کند و به زبان ساده موضوعات را توضیح می‌دهد و هدف بالابردن سطح سواد حقوقی مردم است.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص آزمون مرکز وکلا گفت: آزمون شهریور ماه برگزار می‌شود. صد هزار نفر ثبت نام کردند که تعداد قبولی‌ها بر اساس قانون تسهیل کسب و کار خواهد بود.

عبدلیان پور بیان کرد: مشاوران خانواده در مساجد به همراه می‌آیند که بسیاری از این مشاوران باعث شدند بسیاری از خانواده ها که می‌خواستند از هم بپاشند از طلاق‌شان جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: یک سامانه جامع درست کردیم که گزارشاتش که به من می‌رسد بغض می‌کنم، مشاهده می‌کنم یک تعدادی وکیل به روستاها رفته‌اند و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

عبدلیان پور درباره سامانه مسیر گفت: این سامانه از سال آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود، این سامانه ابتدا در استان قزوین بود که بازخوردهای خوبی داشت.

وی ادامه داد: هریک از زوجین درخواست طلاق دهند هر دو باید ۴ جلسه اجباری و ۲ جلسه اختیاری به مشاوران خانواده ما که عمده‌شان روان‌شناس هستند، مراجعه کنند. ما آمارهای خوبی در این زمینه به دست آوردیم. این سامانه از حجم وسیعی از پرونده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی درخصوص استفاده رایگان از وکلا و کارشناسان رسمی مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: شعار ما این است که هیچ فرد ایرانی در کل کشور بدون وکیل نخواهد ماند که البته این شعار نیست و انجام شده است.

عبدلیان پور تاکید کرد: اگر فردی تمکن مالی نداشته باشد می‌توانند مراجعه کنند و از وکلا استفاده کنند.

وی در خصوص طراحی سوال آزمون‌ کانون وکلا که انتقادات زیادی داشت، گفت: ما تمامی تمهیدات لازم را برای آزمون مرکز اندیشیده‌ایم و از افرادی استفاده کردیم که بسیار افراد صاحب علم هستند و مورد اعتمادند. ما سعی کرده‌ایم بدون هیچ مشکلی آزمون ما برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز