خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات وزیر کار درباره آخرین وضعیت قانون بیمه کارگران ساختمانی

توضیحات وزیر کار درباره آخرین وضعیت قانون بیمه کارگران ساختمانی
کد خبر : ۱۳۸۳۱۱۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت قانون بیمه کارگران ساختمانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: مجلس رای داد قانونی که تصویب شده به مدت دو سال متوقف شود موضوع رفت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هم ایراد قانون اساسی گرفت و هم گفتند این مصوبه خلاف سیاست های کلی است در نهایت برگشته به مجلس.

وی افزود: همکاران ما دارند با مجلس همراهی می کنند تا اینکه طرح جامعی داشته باشیم در کل قانون ملاک عمل همان ماده 5 قانون قبلی است که ما هم داریم کار می کنیم و گزارش آن نیز از کارفرماها گرفته می شود و کارگران عزیز نیز بیمه می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا اینکه گفته میشود هزار نفر از کارگران ساختمانی در نوبت بیمه هستند را تایید می کنید، گفت: نه، از کسی که مدعی است باید در این مورد سوال کنید نه از من.

وی درباره برنامه دولت برای رفع فقر مطلق بیان کرد: برای رفع فقر مطلق بر اساس دستور رئیس‌جمهور جلسات متعددی برگزار شده و ما بررسی می‌کنیم چه تعداد فقیر مطلق داریم؛ البته بخشی از فقر مطلق با افزایش یارانه که در دستور کار دولت هست و اعلام می‌شود، کاهش می یابد.

مرتضوی درباره آخرین آمار از نرخ بیکاری گفت: بر اساس گزارش مستند و مستدل مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چه به صورت کلی چه بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهشی بوده و تقریبا نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته یک درصد کاهش داشته و تقریبا به ۸/۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: البته نرخ بیکاری در همه کشورها وجود دارد که یک بخش آن مربوط به عدم اشتغال و یک بخش آن مربوط به عدم تمایل به کار است ما به هر حال تلاش می‌کنیم نرخ بیکاری را به شدت کاهش دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز