خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای سوری:

ایران به تلاش‌های خود برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه ادامه می‌دهد

ایران به تلاش‌های خود برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه ادامه می‌دهد
کد خبر : ۱۳۸۲۶۳۳

وزیر خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک امروز با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین علیه السلام، گفت: با توجه به همراهی آقای فیصل مقداد توسط دو تن از وزرای کابینه سوریه ما همزمان با دیدار و رایزنی میان بنده و همتای سوری‌ام، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با حضور وزرای راه و شهرسازی دو کشور نیز در جریان بود. در حال تلاش برای رایزنی و پیشبرد مسیر تحقق توافقنامه‌های میان دو کشور در حوزه‌های عمرانی و شهرسازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

وی ادامه داد: تشکیل بیمه مشترک، مبادله با پول ملی دو کشور، آغاز روند اعزام زائران ایرانی به سوریه، تقویت بخش خصوصی دو کشور، افزایش سفرهای هوایی میان دو کشور به موازات توسعه مسیرهای مبادلاتی از جمله ترانزیت از جمله فعالیت‌ها و اقدامات مشترک خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: در بخش دیگر گفت‌وگوهای امروز درخصوص آخرین تحولات مرتبط با سوریه، منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی تبادل نظر داشتیم. با استفاده از فرصت مایلم درگذشت شهروندان سوری در عملیات تروریستی در منطقه زینبیه و تحرکات تروریستی اخیر در این کشور را به ملت و دولت سوریه تسلیت عرض کنم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان افزود: لزوم ادامه نشست‌های روند آستانه در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت، اخیرا نشست بیستم کارشناسان در فرمت آستانه برگزار شد و اتفاق نظر وجود دارد که این نشست بر همین منوال ادامه پیدا کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حضور نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای هیچ کمکی به امنیت سوریه نمی‌کند، ما نگرانی‌های ترکیه نسبت به امنیت مرزهای مشترک را درک می‌کنیم اما معتقدیم که راه مواجه شدن با این موضوع حضور نظامی نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز