خبرگزاری کار ایران

همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان جهان با مقاومت ملت یمن

همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان جهان با مقاومت ملت یمن
کد خبر : ۱۳۳۴۲۵۶

پیش نشست خبری همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان جهان با مقاومت ملت یمن با حضور جمعی از مسولین و اندیشمندان پنچم اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، از جمله اهداف این همایش می‌توان به  بررسی ابعاد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بحران یمن، بررسی تبعات داخلی و بین‌المللی بحران یمن، جلب توجه نخبگان جهانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، هنری، اجتماعی، حقوقی و رسانه‌ای به مسأله یمن و مقاومت مردم یمن، اعلام همبستگی با مقاومت مردم یمن، تلاش برای جلب کمک‌های مادی و معنوی به مردم یمن برای عبور از بحران اشاره کرد. 

از محورهای این همایش می‌توان به همبستگی سیاسی نخبگان جهانی، سیاست بین‌الملل و مقاومت مردم یمن، همبستگی حقوقی نخبگان جهانی، حقوق بین‌الملل و مقاومت مردم یمن، همبستگی هنری نخبگان جهانی، هنر متعهد و مقاومت مردم یمن، همبستگی ادبی نخبگان جهانی، ادبیات پایداری و مقاومت مردم یمن، همبستگی فرهنگی نخبگان جهانی با مقاومت مردم یمن اشاره کرد.

در این پیش نشست احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد تهران تاکید کرد: در این همایش که یک همایش بین‌المللی است بر آن هستیم که به عنوان اندیشمندان سراسر جهان همبستگی خود را  با مردم یمن اعلام کنیم.

وی ادامه داد: از اساتید کشورهای جهان خصوصا کشورهای اروپایی درخواست کردیم تا نظر خود را راجع به حمایت از مردم یمن در غالب پوستر، عکس و مقاله ارسال کنند و تعداد کثیری را دریافت کردیم.

رئیس دانشگاه شاهد تهران تاکید کرد که مردم یمن تنها نیستند و حامیان بزرگی دارند.

چلداوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این همایش حرکت مبارکی برای پایان سال‌ها ظلم و ستمی که سال‌ها به  مردم یمن روا شده است، باشد. 

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار می‌بنیدیم که پایان این ستم‌ها را رقم بزنیم.

همچنین در ادامه این پیش نشست، محمد صالحی، دبیر اجرایی همایش خبر داد که همایش بین‌المللی همبستگی نخبگان جهان با مقاومت مردم یمن پانزده اسفند ماه سال جاری در باغ کوشک هنر عباس‌آباد تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی ۱۸ بخش فرهنگی و دانشگاهی این همایش برگزار خواهد شد و تاکنون ۱۹ مهمان از کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، یمن، سوریه، عمان، و هند اعلام آمادگی خود را جهت حضور در این همایش اعلام داشته‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز