خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه:

رویکرد مسئولان قضایی باید حل مسئله باشد

رویکرد مسئولان قضایی باید حل مسئله باشد
کد خبر : ۱۳۲۵۷۵۱

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه گفت: باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنابه دلایلی به دستگاه قضایی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضایی خارج نشوند. لذا رویکرد ما باید رویکرد حل مسئله باشد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن، همایش ملی هوشمند سازی ارتباطات مردمی قوه قضاییه با معرفی و راه اندازی تارنمای سامع با حضور محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلیمن صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه، سید علی اصغررفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین معاونان قضایی و نمایندگان دادگستری‌ استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه بیان کرد: در زمان آغاز ریاست حجت السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، وی در جلسه‌ای گفت به دنبال کار تبلیغی نیستم.

وی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری که مسئولان قوه قضاییه با ایشان دیدار داشتند، بحث مردمی بودن قوه قضاییه بود؛ لذا بر این اساس اقداماتی پایه ریزی شد و مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برنامه‌هایی را برای ارتباط بیشتر با مردم طرح ریزی و اجرایی کرد.

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه تصریح کرد: سیستم سامع خواص مختلفی دارد، حجم مراجعات شاید اجازه ندهد که نظارت کافی را بر مراجعان انجام دهیم، لذا این سیستم این اقدام را سهل خواهد کرد.

وی افزود: اینکه شاهد هستیم هموطنان از استان‌ها برای اعلام و طرح شکایت خود به تهران می‌آیند برای آن استان مذکور امتیاز خوبی نیست.

صارمی گفت: در بحث انجام و برگزاری ملاقات‌های مسئولان قضایی، هدف انجام ملاقات چهره به چهره و اقدام عملی در حل و فصل مشکلات مردمی است که در دیدارهای چهره به چهره با مسئولان قضایی درخواست‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: همکاران قضایی علی رغم بالا بودن حجم کار باید با مردم و ارباب رجوع با رفتار و اخلاق درست و مناسب برخورد کنند. باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنابه دلایلی به دستگاه قضایی پناه بردند، به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعان بدون سوال و ابهام از مراجع قضایی خارج نشوند. لذا رویکرد ما باید رویکرد حل مسئله باشد.

در ادامه این جلسه از نمایندگان قضایی ۵ استان کشور (البرز، اصفهان، هرمزگان، زنجان، گلستان) که به عنوان برترین استان‌ها در امر انجام دیدارهای مردمی و ارتباط با مردم پویا بودند، توسط مسئولان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز