خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در همایش خانه احزاب:

در دولت تابلو ورود ممنوع، بن‌بست و چراغ قرمز برای احزاب نداریم/ دستورالعملی برگزاری تجمعات به زودی ابلاغ می‌شود

در دولت تابلو ورود ممنوع، بن‌بست و چراغ قرمز  برای احزاب نداریم/ دستورالعملی برگزاری تجمعات به زودی ابلاغ می‌شود
کد خبر : ۱۳۲۴۷۴۳

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: مهم‌ترین اولویت دولت این است که درگیر دو قطبی های سیاسی نشود و عزم دولت این است که در این دوگانه‌ها گرفتار نشود. بنابراین دولت هم مرد میدان مقاومت است و هم مرد میدان مذاکره و این موضوع را می‌توانیم در وزیر کشور مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور در همایش خانه احزاب گفت: نگاه دولت به عرصه سیاسی از مفهوم سرمایه اجتماعی نشات گرفته است ما مرتب در حوزه سیاسی و اجتماعی بحث کردیم و محور اصلی جمع بندی نگاه حوزه سیاست در سرمایه اجتماعی است.

مرادی افزود: مشارکت، اعتماد و امید مولفه‌های اصلی سرمایه‌های اجتماعی هستند که در اینجا مهمترین نقش را احزاب سیاسی به عنوان یک حلقه میانی میان نظام سیاسی و دولت ایفا می‌کنند. 

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی نقطه تلاقی دولت و احزاب سیاسی است. ما در دولت تابلو ورود ممنوع، بن بست و چراغ قرمز  برای احزاب نداریم اما به شرط اینکه رانندگی بین خطوط باشد. 

مرادی گفت: احزاب نقش ارزشمندی در کشور دارند و نگاه دولت به احزاب نگاه نظارتی و مشورتی است و بدون تردید احزاب باید بر دولت نظارت کنند و این نظارت را شفاف و عالمانه انجام دهند و از سوی دیگر نقش ریل‌گذاری و بیان کردن مطالبات مردم را داشته باشند و همچنین احزاب باید پل ارتباطی بین نظام سیاسی و مردم باشند.

مرادی اضافه کرد: حتما مطلع هستید که فقدان اراده برای حل مسائل در گذشته باعث شده است که انبوهی از مشکلات به این دولت به ارث برسد. به این انبوه مشکلات باید تحریم‌های اقتصادی را هم اضافه کرد. 

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: مهم‌ترین اولویت دولت این است که دچار دوقطبی‌های گذشته نشود. دو قطبی میان عدالت و‌ آزادی دوقطبی میان دیپلماسی و میدان و … ‌اولویت دولت این است که در این دوقطبی‌ها گیر نکند. 

وی تاکید کرد: دولت هم مرد میدان و مقاومت است و‌ هم مرد دیپلماسی و مذاکره است و این موضوع را در وزیر کشور می‌توان مشاهده کرد. این الگوی دقیقی از میز و میدان در دولت سیزدهم است.

مرادی در ادامه تصریح کرد: در این راه نباید کسی از قطار انقلاب پیاده شود. همگان به دنبال مشارکت فعال هستند اما همگی می‌دانیم که کاستی‌هایی در حوزه مشارکت وجود دارد. یکی از عوامل کاهش مشارکت این است که مردم تصور می‌کنند رقابت بر سر تصاحب پست‌ها است. اظهاراتی مثل بگم بگم ها یا من سرهنگ هستم و شما نیستی منجر به افزایش هیجان در انتخابات می‌شود و مطالبات مردم روی زمین می‌مانند. این انتظار از احزاب وجود دارد که توانمندی‌های خود را افزایش دهند.

وی همچنین اظهار کرد: در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تلاش کردیم که کمیسیون را تبدیل به محلی برای گفت‌وگو میان احزاب تبدیل کنیم از جمله اینکه حزب اتحاد ملت به کمیسیون دعوت شد. البته در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به جدیت قانون را اجرا می‌کنیم. همچنین با کمک احزاب دستورالعملی برای تجمعات تهیه کردیم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز