خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

استاندار آذربایجان غربی مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه انتخاب شد/ تسویه یک میلیون و سیصد هزار میلیارد ریال از مجموعه دیون دولت

استاندار آذربایجان غربی مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه انتخاب شد/ تسویه یک میلیون و سیصد هزار میلیارد ریال از مجموعه دیون دولت
کد خبر : ۱۲۵۶۸۲۳

سخنگوی دولت گفت:‌ اقداماتی درباره احیای دریاچه ارومیه انجام شد که استاندار آذربایجان غربی به عنوان دبیرکارگروه و مدیر اجرایی طرح احیای دریاچه ارومیه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی گفت: امروز در جلسه هیات دولت به منظور پیشرفت بودجه سال ۱۴۰۱ و برخی از پیش بینی گزارشی از سوی سازمان برنامه و بودجه قرائت شد که تدابیری هم به منظور احکام بودجه اتخاذ شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: گزارشی از وضعیت و پیشرفت  دریاچه ارومیه و اقداماتی که در خصوص این دریاچه درباره احیا صورت گرفت امروز در هیات دولت ارائه شد  و مدیر  اجرایی احیای دریاچه ارومیه که آقای عیسی کلانتری بودند برکنار و استاندار آذربایجان غربی به دبیر کارگروه و مدیر اجرایی احیای دریاچه انتخاب شدند همچین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان عضو کار گروه انتخاب شدند.

وی افزود: تسویه یک میلیون و سیصد هزار میلیارد ریال از مجموعه دیون به سازمان تامین اجتماعی، بنیاد شهید و بازنشستگی کشور از سوی دولت با اختصاص سهام صورت گرفت که این امر باید مسیر خودش را طی و به صورت ریال در اختیار این سازمان ها قرار بگیرد .

سخنگوی دولت با اشاره به دستاورد های دیپلماسی دولت عنوان کرد: دستاورد های دیپلماسی دولت و نتایج اقتصادی آن امروز برای مردم روشن است. رکورد شکنی هایی که در حوزه ترانزیت و انرژی صورت می گیرد. روز گذشته یک نمایش روشنی از این بود که در حوزه دیپلماسی باید نگاه ها را به تمام نقاط جهان توجه داد و از محدود کردن نگاه به نقاط خاصی خودداری کرد. الحمدلله در منطقه هم ظرفیت های بسیار گسترده ای در حوزه های اقتصادی وجود دارد که دولت با سرعت در حال بهره برداری از این ظرفیت های اقتصادی منطقه است.

بهادری جهرمی گفت: در گذشته با سوء شفافیت و کمبود شفافیت مواجه بودند و انتقادات متعددی در مورد نحوه مدیریت و شفافیت و نظارت پذیری شرکت های دولتی مطرح شده بود برخی از مباحث مثل مباحث ناظر برحقوق های نجومی از عواملش همین عدم شفافیت و نظارت مناسب بر عملکرد شرکت های دولتی بود در آیین نامه  دولت تدابیری اتخاذ شد تا هم احکام پراکنده ای که ناظر بر شرکت های دولتی وجود داشت گرد آوری شده و شیوه برگزاری مجامع عمومی‌ مورد بازنگری قرار بگیرد و هم احکامی نسبت به توسعه و تقویت این شرکت ها در جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه یکشنبه گدشته ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مناسبی که ذخایر کالاهای اساسی از آن برخوردار هستند و همچنین میزان خرید تضمینی گندم که یک رکورد شکنی در سال جاری است و وزیر کشاورزی هم گزارشی را ارائه کرد دولت به منظور حمایت حداکثری از بخش کشاورزی و تامین و تولید داخلی نهاده ها و حمایت از این حوزه با اعطای مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تسهیلات به منظور تامین برخی از نهاده ها و کودها در حوزه بخش کشاورزی موافقت کرد که به نوعی هدیه ای به بخش کشاورزی باشد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز